וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו דג מפרפר ברשת

אורה קורן

1.12.2008 / 7:50

התוכנית החלוקה



>> אפשר להבין את תסכולו של ראש הממשלה אהוד אולמרט. על אף שהוא מכהן בתפקידו, כמעט אף אחד לא מתייחס אליו ברצינות.

ואולם במקום לרדת מהבמה בשקט, החליט אולמרט "לעשות גלים": הוא התפרץ לתהליך גיבוש תוכניות החילוץ הכלכליות, והכריז שיש לו הצעה טובה יותר לרשת הביטחון לפנסיונרים שבדרך. הכרזה זו תקעה מקלות בגלגלי העגלה שאמורה לחלץ את המשק מהמשבר. הבעיה העיקרית עם תוכנית החילוץ, התברר, אינה בפרטים - אלא בכך שהחתום עליה הוא שר האוצר רוני בר-און, ולא אולמרט.



כמו דג מפרפר שנלכד ברשת מחוץ למים, כך מפרפר אולמרט ומכה בזנבו בשארית כוחותיו, עם דמדומי הקדנציה. בעודו מנסה להוכיח שהוא עדיין זה שמנווט, הוא פוגע ערב הבחירות בתדמית חבריו לשעבר במפלגה, שהותירו אותו לבדו במאבקיו המשפטיים.



בניגוד למהומה שיצר אולמרט, במשרד ראש הממשלה ידעו לספר בימים האחרונים כי המועצה הכלכלית מגבשת רק תוספות קלילות לתוכנית האוצר, שכוללות לוח זמנים לביצוע וסייגים שיבטיחו כי התוכנית לא תתרחב מעבר לכוונה המקורית. אבל המהומה כבר התרחשה, יחד עם הכותרות הגדולות.



אולי אולמרט רוצה להיות חתום על תוכנית ההצלה הלאומית, שתוזכר בוודאי בשנים הבאות. ואולם ספק אם זה יעזור לו. מי שייזכרו כמובילי המשק במשבר, עד הבחירות, הם נגיד בנק ישראל סטנלי פישר, ובר-און.



אולמרט, עדיף שתרפה. תן לאלה שנותרו על הבמה הפוליטית לנהל את המערכת. הוכח מנהיגות בכך שתיתן רוח גבית לממשלה שלך, ובעיקר - אל תפריע. כדאי שתלמד מיו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, שהיה יכול לתקוף בקלות את התוכנית הכלכלית ולהרוויח מכך הון פוליטי. במקום זאת, הוא נוהג באחריות (שגם ממנה יגרוף הון פוליטי). נתניהו הכריז שהתוכנית אינה מושלמת, אבל הוא תומך בה - וכי את השינויים והתיקונים יבצע בעוד שלושה חודשים, כאשר יקים, כך הוא מקווה, ממשלה חדשה.



אין זה מקרה שיו"ר ועדת הכספים, אבישי ברוורמן (העבודה), בחר אתמול לעכב את תוכנית ההאצה של משרד האוצר, בנוקטו צעד שתואם את עמדת התאחדות התעשיינים ואת האינטרס של מפלגתו. לפני כמה חודשים, כשנבחר ליו"ר הוועדה, הזמינו התעשיינים את ברוורמן לפגישה, קשרו לראשו כתרים - והזכירו לו שהם מצפים לתמורה ביום פקודה.



כבר אז רמז ברוורמן כי ישתמש בסמכותו כיו"ר ועדת הכספים כדי לפגוע בתוכנית משרד האוצר להצלת המשק מהמשבר - זאת מכיוון שהתוכנית לא כללה הרחבה תקציבית כפי שברוורמן חשב שראוי. אתמול שילם ברוורמן עבור הכבוד שהרעיפו עליו התעשיינים וסיפק את הסחורה - תוך שהוא גוזר לעצמו קופון בדמות כותרות גדולות. כותרות אלה עשויות לעזור לו בבחירות הקרובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully