וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזהרת עסק חי לבוימלגרין: גרעון בהון העצמי בהיקף של 34 מיליון שקל ומחסור במקורות לפרעון ההתחייבויות

יעל פולק

1.12.2008 / 8:07

ירידה של 64% ברווח התפעולי ל-56 מיליון שקל; תזרים מזומנים שלילי של 68 מיליון שקל ברבעון השלישי


הדו"חות הכספיים לרבעון השלישי של יצאו לאור ב-4:30 בלילה ביום הדו"חות האחרון. הדו"חות נפתחים באזהרת עסק חי של רואי החשבון של החברה, המפנים את תשומת הלב לגירעון בהון העצמי בהיקף של כ-34 מיליון שקל, ובקושי במציאת מקורות מספיקים לפרעון החובות של החברה.

"תחזיות אלו מעוררים ספקות משמעותיים באשר להמשך קיומה של החברה כעסק חי". לעומת זאת, בדו"חות הדירקטוריון עסקים כרגיל: "הנהלת החברה דנה בהשפעות המשבר על פעילותה, ולהערכת החברה בשלב זה אין למשבר הפיננסי הגלובלי השפעה משמעותית על דו"חותיה הכספיים".

בוימלגרין הינה חברת אחזקות, שבשליטת שעיה בוימלגרין, אשר עיקר אחזקותיה הן בחברת אזורים (64.92%), בחברת אזורים תיירות (25%) ואחזקה במתחם אסותא בתל אביב (50%).

הכנסות החברה ברבעון השלישי הסתכמו ב-439 מיליון שקל, לעומת הכנסות של 346.5 מיליון שקל ברבעון המקביל, אך לנתון זה אין חשיבות רבה מכיוון שהחברה היא חברת אחזקות. ברבעון המקביל נהנתה החברה מעלייה של 115.4 מיליון שקל בשווי ההוגן של הנדל"ן שברשותה, אך ברבעון הנוכחי רשמה עליית שווי בהיקף של כ-2 מיליון שקל.

יש לציין, כי במהלך 9 החודשים הראשונים של השנה רשמה החברה עלייה של 118 מיליון שקל בשווי ההוגן של הנדל"ן שברשותה, בתקופה בה מרבית החברות סופגות ירידות ערך הנדל"ן. בבוימלגרין מציינים, כי הערכות שווי הנכסים בוצעו על ידי מעריכת שווי בעלת ניסיון של 7 שנים והשכלה אקדמאית מאוניברסיטת מוסקווה.

נתונים אלו הביאו את בוימלגרין להציג ירידה של כ-64% ברווח התפעולי שהתסכם ב-56.2 מיליון שקל ברבעון השלישי. הוצאות המימון של החברה הסתכמו ב-173.5 מיליון שקל ברבעון השלישי לעומת 110.4 מיליון שקל ברבעון המקביל.



לחברה גרעון בהון העצמי בהיקף של 34 מיליון שקל. לבוימלגרין תזרים מזומנים שלילי בהיקף של כ-68 מיליון שקל ברבעון השלישי, לעומת תזרים שלילי של כ-18 מיליון שקל ברבעון המקביל.

בשורה התחתונה מציגה בוימלגרין הפסד של 70.2 מיליון שקל המיוחס לבעלי המניות בחברה, לעומת הפסד של כ-3 מיליון שקל ברבעון המקביל. במבט על 9 החודשים הראשונים של השנה מציגה בוילגרין הפסד של 129.3 מיליון שקל לעומת הפסד של 59.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

אי הודאות לגבי התממשות המלאה של תחזיות החברה לגבי מקורות המימון ל-2009 ו-2010 והעובדה שעל פי תחזיות אלו צפוי ב-2010 מחסור במקורות מספקים לפירעון התחייבויותה, מעוררים ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומה של החברה כעסק חי בעתיד הנראה לעין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully