וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טאואר שוב מצמצמת: 200 עובדים יפוטרו היום

שמואל שוסטר

1.12.2008 / 8:48

חברת השבבים שבשליטת סמי ועידן עופר כבר פיטרה 150 עובדים לפני כמה חודשים. עובד טאואר: "החברה על סף פשיטת רגל"

חברת טאואר, יצרנית השבבים ממגדל העמק, החלה בפיטורי 200 מעובדיה - כ-17% מכוח האדם. הליך הפיטורים מתרחש על רקע המיזוג עם ג'אז וניסיון החברה לצמצם בעלויות ולהשיג חיסכון של 60 מיליון דולר בשנה בסינרגיה עם ג'אז. בנוסף, צפויה טאואר להודיע היום על פיטורים נוספים שייערכו בג'אז, בארה"ב. טאואר מעסיקה כ-1,200 עובדים בישראל ועוד כ-600 בארה"ב.

בתחילת מאי פיטרה טאואר 150 מעובדיה המקצועיים - כ-11% מכוח העבודה שלה, רובם מהנדסים ממחלקת המחקר והפיתוח ועובדים תומכי ייצור - על רקע הירידה בשער הדולר מול השקל ושחיקת הרווחיות בשוק המוליכים למחצה נותנות את אותותיהן ביצרנית השבבים טאואר.

טאואר, שבשליטת החברה לישראל של סמי ועידן עופר, מככבת בכותרות בשנים האחרונות, בעיקר על רקע הקמת מפעל השבבים FAB2, שהוקם בהשקעת ענק של 1.5 מיליארד דולר. המפעל הוביל את החברה להפסדים כבדים בעשור האחרון, שבמהלכו עלו לא פעם שאלות בנוגעות להמשך קיום החברה.

הפיטורים בטאואר נעשים כשבועיים לאחר שהחברה דיווחה על הקטנת ההפסד הנקי ב-40% ל-21 מיליון דולר או 17 סנט למניה בהשוואה להפסד נקי של 35 מיליון דולר או 28 סנט למניה ברבעון המקביל ב-2007 ו-31.3 מיליון דולר או 21 סנט למניה ברבעון הקודם.

בספטמבר השלימה טאואר את המיזוג עם ג'אז טכנולוגיות, חברה המתמחה בייצור מוצרים עתירי רכיבים אנלוגיים, בעסקת החלפת מניות לפי שווי הון עצמי של 40 מיליון דולר לג'אז. עם הרכישה, הודיעה טאואר כי מטרתה היא ליצור את החברה הגדולה בעולם במתן שירותי ייצור של מוליכים למחצה בטכנולוגיות ייחודיות, שתיהנה מהכנסות של 443 מיליון דולר בשנה.

מהחברה נמסר: "טאואר ממשיכה ביישום התכנית להורדה בעלויות עליה הודיעה בעבר, תכנית שצפויה להסתכם בחסכון שנתי של כ-60 מיליון דולר החל ב-2009. תכנית זו מתמקדת בסינרגיות המתאפשרות עקב המיזוג עם חברת ג'אז טכנולוגיות, כמו התייעלויות תפעוליות וארגוניות, ובנוסף כוללת הפחתת עלויות של טאואר וג'אז בנפרד. החברה תשחרר הודעה רשמית בנושא בהמשך היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully