וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האזהרה היומית של חברות הנדל"ן: יכולת הפרעון של נאות הפסגה מותנה במכירת מקרקעין ותוכנית התייעלות

נתן שבע

1.12.2008 / 9:22

לחברה שייצרה אפס הכנסות ברבעון השלישי גרעון בהון העצמי של 2.8 מ' ש' והפסד של 9.4 מ' ש' מתחילת השנה



אי הבהירות לגבי יכולת ההחזר של חברות אשר גייסו כסף בארץ לפני שנתיים, הפך לעניין יומי. נאות הפסגה, חברת הנדל"ן בשליטת פינחס זלצמן ושלמה מאיר, הפסידה 4 מיליון שקל שמצטרף להפסד של 9.4 מיליון שקל מתחילת השנה. לחברה הפועלת בתחום הנדל"ן למגזר החרדי במודיעין עלית, גרעון בהון החוזר של 15 מיליון שקל, וגרעון הון העצמי של 2.8 מיליון שקל.



רואי החשבון של החברה מציינים כי יכולת פירעון התחייבויותיה של החברה מותנית בקיום תוכניות הנהלה: תוכנית התייעלות וחסכון בהוצאות בהן איחוד משרדי מכירות, פינוי שטחים מושכרים וצמצום כח אדם. כמו כן, מנהלת החברה משא ומתן למכירת מקרקעין בהיקף ניכר בשווי העולה על העלות בספרים", כותבת החברה.



עוד מציינת נאות הפסגה כי "לחברה תחזית סבירה של תזרימי מזומנים חיוביים מפעולות בעתיד הנראה לעין, תזרים חיובי של 50 אלף שקל בשנה הקרובה ותחזית של 1.1 מיליון שקל לשנה הבאה אחריה". כמו כן, לחברה תחזית סבירה לרווחים בעתיד. בעלי המניות העמידו הלוואות לזמן ארוך בסך של 3.5 מיליון שקל וכן ערבויות אישיות וערבויות בנקאיות לבנקים להבטחת אשראי שהתקבל.



החברה יצרה אפס הכנסות ברבעון השלישי: קופתה המידלדלת של נאות מכילה מזומנים בסך של 10 אלף שקל ו-4.7 מיליון שקל מזומנים מוגבלים לשימוש. לחברה התחייבויות בסך של 20 מיליון שקל לבנקים ו-60 מיליון לבעלי האג"ח. נאות אמורה להחזיר עוד 10 מיליון שקל לבעלי החוב בשנה הקרובה.



בנוסף לכך, מציינת נאות כי כדי למנוע את בעיית עסק חי, אם וככל שתזרים המזומנים של החברה לא יאפשר פרעון התחייבויות החברה ובכלל זה תשלום ריבית בגין סדרה א' במועד התשלום הבא בפברואר, התחייבו בעלי המניות להעמיד לחברה הלוואה בהתאם לצורך עד לסך של 5 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully