וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל הדרכים לצמצום הוצאות הליסינג

דניאל שמיל

1.12.2008 / 9:41

מה קורה כשסמל הסטטוס - רכב הליסינג - הופך לנטל כלכלי כבד על החברה? מתחילים לקצץ. חוסכים ומתגלגלים

רכב ליסינג - עד לא מכבר אחד מסמלי הסטטוס המרכזיים בעולם העסקים הישראלי - הפך לנטל כלכלי כבד בקרב חברות שצריכות לצמצם בצורה ניכרת את הוצאות החברה.

לאור המצב, כמה מנהלי ציי רכב חולקים עמנו את העצות שלהם לחיסכון, שיכולות להועיל גם לבעלי צי קטן (שתיים ושלוש מכוניות) ובחלק מהמקרים אפילו לבעלי רכב פרטי.

דלק

"הדלק נותר המשתנה החשוב ביותר, וההוצאה הכבדה ביותר", מספרת איילה וקסלר, סמנכ"לית התפעול של UPS ישראל. נראה כי למרות הירידות האחרונות במחירי הדלק, ציי הרכב ממשיכים לפעול כדי להפחית את צריכת הדלק.

הסכמי רכישה: אחת ההמלצות החשובות היא לחתום על הסכמי רכישה מרוכזת ומוזלת, עם תחנה אחת או מספר מצומצם של תחנות דלק (בהתאם לצורכי החברה).

סגנון נהיגה: הגורם המשפיע ביותר על צריכת הדלק של העובדים הוא סגנון הנהיגה. יגאל רסקין, מנהל צי הרכב של חברת ורינט, עומד לפרסם לעובדיו ספרון עם "עשרת הדיברות לנהיגה חסכונית", שעיקריו הם סגנון נהיגה מתון, ללא האצות פרועות ובלימות חזקות, הקפדה על לחץ אוויר תקין בצמיגים, הוצאת משקל מיותר מהרכב והעדפת מזגן על חלון פתוח בנסיעה במהירויות גבוהות. לדברי וקסלר, תוצאות ראשונות של פיילוט שנערך ב-UPS ישראל למערכות שונות של ניטור נהיגה, הראו כי ניתן לחסוך עד 50% מהדלק בנהיגה מתונה.

אתרו נהגים בזבזנים: מערכות ניטור נהיגה שמציעות חברות כמו גרין-רואד, טראפילוג וסקיילוק, מאפשרות מעקב אחרי סגנון הנהיגה (אך לא בהכרח אחרי מיקום הנהג), וכך ניתן "לקרוא לסדר" נהגים בזבזנים. דרך פשוטה יותר לאתר נהגים לא חסכוניים היא פשוט לשים לב לחשבון הדלק החודשי שלהם.

בדק: את הכדאיות של מעבר לגז: אם מכוניות החברה לא חונות בתוך חניון סגור, ניתן אף לשקול הפעלה של מתקן לתדלוק בגז בתוך החברה.

חוזה הליסינג

איציק סוויסה, מנהל צי הרכב של חברת ההיי-טק אקסליבריס, מציע לעבוד עם שתי חברות ליסינג לפחות, וכך להוזיל עלויות בכל חידוש עסקה - כמובן באמצעות מיקוח.

האריכו את תקופת הליסינג: נועם קום, יו"ר פורום נוהגים היי-טק, התאגדות של כמה ציי רכב של חברות ההיי-טק, מציע להאריך את תקופת הליסינג בשנה, ולהוריד את מחיר החכירה בשל התיישנות הרכב.

ערכו עסקות ארוכות יותר: בעסקות חדשות כדאי לקבוע מראש תקופה של 44 חודשים (יותר מהתקופה הסטנדרטית של שלוש שנים), ובכך להפחית את העלות החודשית. באופן כזה, גם חברות הליסינג נהנות מיתרון בעלות המימון ובתחשיב ירידת הערך.

חכרו מכונית מוחזרת: אפשר לנצל גם הזדמנויות מעניינות בהחכרת כלי רכב שהוחזרו על ידי חברות ליסינג אחרות. למשל, כאשר מכונית מוחזרת מחברת היי-טק לחברת ליסינג בגין עובד שפוטר, אפשר לחכור מכונית זו במקום לחכור מכונית חדשה.

בחנו היטב על מה משלמים: לבחון אילו שירותים נחוצים ואילו מיותרים בחוזה מול חברת הליסינג. צמצום רמת השירות יכול להוריד מאוד את מחיר העסקה. למשל, חברת הליסינג לא חייבת לספק שירותי שטיפה או לקחת את המכונית למוסך.

רכשו ישר מהיבואן: לא בטוח שליסינג הוא השיטה החסכונית ביותר להחזקת צי רכב. קום ממליץ לבחון גם רכישה של מכוניות ישר מהיבואן. כיום אפשר להגיע עם היבואנים להסכמי תחזוקה ואף להתחייבות לרכישת הרכב המשומש על ידי היבואן בסוף תקופה מוגדרת. כדאי לשקלל את העלות האמיתית, הכוללת את מחיר הרכישה, עלויות תחזוקה, ירידת ערך וקלות המכירה בעתיד.

המכוניות הנבחרות

ההמלצה הגורפת של מנהלי ציי הרכב היא לבחון היטב מהי המכונית הנחוצה לעובדים, ולא לבחור בהכרח במכונית הגדולה או המאובזרת ביותר באותה קבוצת מחיר. רצוי לבחור מספר מצומצם של דגמים ולהתמקד באלה עם צריכת דלק נמוכה ותעריף ליסינג מוזל.

עברו למכוניות קטנות: סוויסה מעודד זוגות צעירים ועובדים ללא ילדים לעבור למכוניות קטנות זולות, בקבוצת הרישוי 1, שעלות הליסינג שלהן זולה יותר ורובן גם חסכוניות יותר בדלק.

עברו להיברידית: קום מציע לשקול גם החכרת מכוניות היברידיות בקבוצה 4 (ובקרוב גם בקבוצה 3). החיסכון של מכונית כזו מגיע ל-1,250 ליטר בשנה - קרי, כ-7,500 שקל לפי מחירי הדלק כיום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

הנסיעה

זה כמעט מובן מאליו, אבל אחת הדרכים לחסוך בהוצאות הרכב היא פשוט לנסוע פחות. בעבר, חברות ההיי-טק פחדו להגביל את נסיעת העובדים כדי שהדבר לא ייתפש כפגיעה בתנאים. כיום, במצב כלכלי שביר, ההגבלות הללו מתקבלות בהבנה רבה יותר על ידי העובדים, וחברות שונות החלו כבר להגביל את הנסיעה החודשית של עובדיהן.

עודדו נסיעות משותפות: כמה חברות כבר החלו לעודד את המגמה של נסיעות משותפות (קאר-פול), או הסעות מאורגנות לעובדים.

הגבילו שימוש פרטי: ההגבלות אחרות נוגעות למשתמשים נוספים ברכב. רסקין מספר כי בוורינט בוחנים להפסיק לאשר את נהיגת ילדי העובדים במכונית. "לדעתי, הנסיעה של המכונית בשימוש פרטי לא צריכה להיות יותר מ-15%", אומר רסקין.

תחזוקה וביטוח

רסקין אומר כי תיקוני הנזקים הם ההוצאה השנייה בגודלה של צי הרכב אחרי הדלק. כדי לעודד נהגים לנהוג בזהירות, החליטו בוורינט לחייב את הנהג בהשתתפות במקרה של יותר מתאונה אחת בשנה. בחברת מטריקס מחייבים את העובדים בהשתתפות עצמית אם נדחתה תביעת הביטוח.

טפלו לפי הוראות היצרן: דביר קופפר, סמנכ"ל התפעול של חברת הליסינג אמפא ליס, ממליץ לטפל במכונית לפי הוראות היצרן. "כל עיכוב בטיפול גורם לכל מיני נזקים לא רצויים", הוא אומר. גם על צמיגים כדאי לשמור: "בדרך כלל, חברת הליסינג לא מספקת יותר מארבעה צמיגים חלופיים בתקופת החכירה, וכל צמיג נוסף כרוך בתשלום", מציין קופפר, כך שמומלץ לשמור על תקינותם.

טפלו בתוך החברה: וקסלר ממליצה לטפל במכונית במתקני החברה, ככל שהדבר ניתן. "יש לנו בחברה מוסך לטיפולים פשוטים יותר, ולכן כלי הרכב מבקרים פחות במוסכי היבואן", היא מספרת. אפילו מתקן שטיפה אפשר להקים בחנייה. סוויסה מספר שהקמה של מתקן שטיפה בחניית החברה היתה חסכונית יותר לעומת הוצאות השטיפה של המכוניות במתקנים חיצוניים.

בטיחות מעל הכל: כל מנהלי ציי הרכב מדגישים כי במקרים שבהם הבטיחות סותרת את החיסכון, לא כדאי להתפשר. הצמיגים חייבים להיות מאיכות טובה והטיפולים במכונית צריכים להתקיים בצורה סדירה. ברכישת מכונית, העדיפו מכוניות עם בקרת יציבות אלקטרונית וציוד בטיחותי נוסף. בסופו של דבר, שמירה על הבטיחות תחסוך גם הוצאות רבות לחברה.

  • עוד באותו נושא:
  • ליסינג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully