וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רקאנטי רכש את גמול לפי 600 מ' ש' - היום היא שווה 50 מ' עם ספקות משמעותיים לגבי קיומה כעסק חי

נתן שבע

1.12.2008 / 9:52

החברה הפסידה 180 מיליון שקל מתחילת השנה; לחברה התחייבויות בסך של מיליארד שקל


שנה וחודשיים מאז שלני רקאנטי רכש את השליטה עם משקיעים נוספים מידיו של אייל יונה - החברה מתפוררת. החברה הפסידה ברבעון השלישי של השנה 77.3 מיליון שקל ומתחילת השנה צמח ההפסד ל-179.7 מיליון שקל.

בעקבות ההפסדים שצימצמו את הונה העצמי החברה, היא אינה עומדת באמות מידה פיננסיות המתחייבות בהסכמים של הבנקים. רואי החשבון מציינים כי החברה תידרש למקורות מימון נוספים בסכומים משמעותיים על מנת שתוכל לעמוד בהתחייבויותיה לבעלי האג"ח, מלווים אחרים ומוסדות בנקאיים.

רואי החשבון של החברה מציינים עוד כי גורמים אלה ביחד עם גורמים נוספים "מעוררים ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומה של החברה כעסק חי". החברה מציינת כי היא פועלת באפיקים שונים לבחינת האפשרויות להשגת המקורות הנדרשים לצורך עמידתה בהתחייבויותיה, אך אין ביכולתה של החברה להעריך בשלב הזה את תוצאות הפעולות האלה.

הכנסותיה של החברה הפועלת בתחום הנדל"ן בישראל ארה"ב ומזרח אירופה, הסתכמו ב-29.7 מיליון שקל, בדומה להכנסותיה ברבעון המקביל. הפסדים מירידת ערך ומימוש השקעות בסך של 47 מיליון שקל הובילו את החברה לסיים הרבעון בהפסד תפעולי של 70.7 מיליון שקל. הוצאות מימון בסך של 9.8 מיליון שקל הגדילו עוד את ההפסד.



הונה העצמי של החברה הסתכם ב-167 מיליון שקל ומממן כ-12% מהמאזן. לחברה התחייבויות באיגרות חוב והלוואות לבנקים בסך של כמיליארד שקל. רקאנטי ביחד עם קבוצת רוכשים נוספים רכש את השליטה בחברה לפי שווי של 600 מיליון שקל בספטמבר 2007, ערב פרוץ המשבר. מדובר היה אז בשווי הכפול משוויה של החברה בשוק. היום שוויה של החברה עומד על 50 מיליון שקל בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully