וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוברט שילר: "מחירי הבתים בבריטניה צפויים לצנוח בשיעור חד כמו בארה"ב"

סוכנויות הידיעות

1.12.2008 / 10:25

הכלכלן אמר בראיון ל"אובזרוור": "ההשלכות על המגזר הבנקאי ומשקי הבית יהיו עצומות"



>> הכלכלן האמריקאי הנודע, רוברט שילר, מיוצרי מדד מחירי הבתים קייס-שילר ואחד מכלכלני הנדל"ן המובילים בארה"ב, הזהיר כי מחירי הבתים בבריטניה צפויים לצנוח בשיעור חד לא פחות מנפילת מחירי הבתים בארה"ב, שכבר איבדו יותר מרבע משוויים.



"אנשים רבים אומרים כי שיעור לווי המשכנתאות בבריטניה שלא מצליחים לעמוד בתשלומים נמוך יותר מארה"ב רק מכיוון שבריטניה נמצאת בשלב מוקדם יותר במחזור", אמר שילר בראיון לעיתון הבריטי "אובזרוור". "מחזורים בשוק הדיור נמשכים זמן רב. שוקי הנדל"ן שונים משוקי הפיננסים הנזילים במובן זה שיש להם תנופה רבה, והם ממשיכים באותו הכיוון למשך זמן רב", הוסיף.

עוד ציין שילר כי במהלך הבועה הקודמת בשוק הדיור, בשנות ה-80 ובתחילת שנות ה-90 מחירי הבתים בלונדון יותר מהוכפלו, בהתאמה לאינפלציה, "ואחר כך הם נפלו כמעט כל הדרך חזרה מטה. זאת בהחלט אפשרות שקיימת גם כעת, וההשלכות של כך יהיו עצומות. חישבו על כל הבעיות שעלולות להיות במאזנים עבור בנקים ומשקי בית".



שילר העריך עוד כי קרוב לוודאי שממשלת בריטניה תיאלץ להציל עוד חברות בטרם יסתיים המשבר הנוכחי בניסיון להשיב את אמון הציבור במגזר הפיננסי. "נורתרן רוק היה המקרה הראשון של בהלת משיכות של לקוחות מבנק בבריטניה מאז שנות ה-60 של המאה ה-19", אמר. "ברגע שדבר כזה מתרחש, ויש תמונות של טורי אנשים המחכים מחוץ לסניפי בנקים, נוצר משבר אמון במוסדות פיננסים", הוסיף. לדבריו, נדרש שיפור בחינוך הפיננסי של הציבור וסטנדרטיזציה חדשה של משכנתאות, שיותאמו באופן שהולם את השינויים בנסיבות האישיות של הלווים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully