וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההאטה העולמית בשוק הרכב תופסת תאוצה: מכירות המכוניות ביפאן נפלו ב-27% בנובמבר

סוכנויות הידיעות

1.12.2008 / 10:30

מכירות הרכב ביפאן רשמו בנובמבר את הירידה החדה ביותר שלהן מאז 1974 בעקבות המיתון במדינה



מכירות הרכב ביפאן נפלו ב-27% בחודש נובמבר - הירידה החדה ביותר מזה 34 שנים - בהובלת ירידה במכירותיהן של טויוטה וניסאן ובעקבות המיתון בכלכלה היפאנית שהובילה לקיצוצי שכר ולפיטורים.



לפי התאחדות סוחרי הרכב היפאנית (JADA), מכירות המכוניות, המשאיות והאוטובוסים ביפאן נפלו ל-215,783 יחידות בנובמבר. מכירותיה של טויוטה, יצרנית המכוניות הגדולה ביפאן, נפלו ב-28% בחודש שעבר ל-106,342. מכירות ניסאן, יצרנית המכוניות השלישית בגודלה במדינה, צנחו ב-30% ל-30,134. מכירות הונדה נפלו ב-22% ל-29,448.



בעקבות הדיווח, ירדה מניית טויוטה ב-1.8% בבורסת טוקיו, ומניית ניסאן איבדה ב-2.8%. מניית הונדה איבדה 2.9%.

משבר האשראי העולמי והירידה החדה בביקוש למכוניות ברחבי העולם הובילו את יצרניות הרכב היפאניות לחתוך בעשרות אחוזים את תחזיות הרווח שלהן לשנת הכספים. ההכנסה האישית בכלכלה השנייה בגודלה בעולם ירדה בחודש אוקטובר, לראשונה השנה, לאחר שהחברות נאלצו לקצץ בשכר של עובדיהן בשיעור החד ביותר מזה שש שנים בעקבות המשבר הכלכלי העולמי.



סוכנות דירוג האשראי פיץ' הורידה בשבוע שעבר את דירוג האשראי של טויוטה מהדירוג הגבוה ביותר, AAA, ל-AA - הורדת דירוג האשראי הראשונה של טויוטה זה עשור. פיץ' נתנה תחזית שלילית לדירוג האשראי של טויוטה, בעקבות הערכות כי החברה תיפגע קשות ממשבר האשראי והמיתון ביפאן.



משרד העבודה היפאני הזהיר בשבוע שעבר כי החברות במדינה מתכננות לפטר כ-30 אלף עובדים זמניים ועובדים המועסקים במשרה חלקית עד חודש מארס. טויוטה כבר הכריזה על כוונתה לקצץ את כוח העבודה שלה ביפאן ב-3,000, או 50%, עד חודש אפריל.



ראש ממשלת יפאן, טארו אסו, הכריז באוקטובר על חבילת תמריצים בסך 5 טריליון ין (52.5 מיליארד דולר) במטרה לעודד את הצריכה הפרטית, והבנק המרכזי חתך את הריבית ל-0.3% במטרה לעודד הלוואות, אך כלכלנים צופים כי המיתון ימשיך לפגוע בצריכה. JADA הזהירה היום כי מכירות המכוניות ביפאן עשויות ליפול השנה לרמתן הנמוכה ביותר מאז 1974.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully