וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטנלי פישר: "תוכנית האוצר טובה"

יובל מעוז

1.12.2008 / 10:59

נגיד בנק ישראל אמר במסיבת עיתונאים כי "התוכנית נותנת מענה לחוסכים הרלוונטיים לפי גיל ומבחני הכנסה, בעלות נמוכה יחסית"

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: איילת שולמן)

"לנוכח ההתרחשויות בשוק, בנק ישראל תומך כעת ביישום רשת ביטחון לחוסכים בקרנות הפנסיה ובקופות הגמל. התוכנית צריכה להיות ממוקדת לאלה שצפויים לפרוש בעתיד הקרוב - חוסכים שעלולים להיפגע מהמצב הכלכלי הנוכחי לקראת פרישה, ושאין להם מקורות חלופיים". כך אמר היום נגיד בנק ישראל סטנלי פישר במסיבת עיתונאים שכינס בירושלים.

פישר, שכינס את מסיבת העיתונאים יממה לאחר חילופי המכתבים בין פקידי האוצר לראש הממשלה, ניסה להתעלם מהיחסים האישיים בצמרת הכלכלית, ואמר כי "רצוי שנעבוד כצוות אחד".

"הסכנה הכי גדולה בהקמת רשת ביטחון היא שכולם ירצו להיות יותר נדיבים ולהרחיב את הרשת, ושהעלות שלה תעלה. אנחנו והדורות הבאים נשלם את המחיר בשנים הבאות. יש להגדיר את רשת הביטחון לאלה שממש צריכים את זה. אם נצליח לעשות זאת - בנק ישראל יהיה בעד התוכנית.

"התוכנית שגיבש האוצר היא סבירה וטובה, היא נותנת מענה לחוסכים הרלוונטים לפי גיל ומבחני הכנסה, וכל זאת בעלות נמוכה יחסית". פישר אמר, כי תוכניתו החלופית של ראש הממשלה נבדקה וממסקנות ראשונות עולה כי עלותה דומה לזו של האוצר.

פישר הסביר את הקשיים עמם נאלץ להתמודד בגיבוש תוכנית מדינית לטיפול במשבר: "אנחנו לפני בחירות. חשוב שנמשיך כולנו להקפיד לבצע צעדים זהירים ואחראיים. אין תקציב מאושר ל-2009, וזה מגביל את גמישות האוצר לבניית התוכנית. אבל גם אם היה תקציב, אין לנו במשק הישראלי את החופש להגדיל את הגירעון כמו בארה"ב".

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully