וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון אופ"ק נכשל במדיניות מחירי הנפט - ממש כפי שקרה בסוף שנות ה-90

סוכנויות הידיעות

1.12.2008 / 11:04

בדצמבר 98' צנחו מחירי הנפט ב-61% ל-10.35 דולר לחבית בעקבות מדיניות כושלת



עשור לאחר שארגון אופ"ק, האחראי על 40% מתפוקת הנפט העולמי, נכשל במניעת צניחת מחיר הנפט ל-10 דולר לחבית, הקרטל עדיין דוחה את ביצוע הפעולות הדרושות כדי למנוע את הצניחה החופשית במחירי האנרגיה, כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.



שרי אופ"ק דחו את הדיון על קיצוץ אפשרי במחירי הנפט, הקיצוץ השני בתקופה של חודשים רבים אם יאושר, בפגישת בקהיר ב-29 בנובמבר. השרים החליטו לחכות עד אמצע חודש דצמבר. זאת, לאחר שפקיעתה של בועת הסחורות הפילה את מחירי הנפט שהגיעו לרמת שיא של מעל 100 דולר לחבית ביולי לשפל של 48.25 דולר שנרשם ב-21 בנובמבר.



בדצמבר 98', כשמחיר הנפט צנח ב-61% מרמת שיא ל-10.35 דולר לחבית, נכשלה אופ"ק במניעת הצפה של השוק בנפט. עד כה, נדמה כי אופ"ק הולך באותה הדרך: הארגון לא עשה די כדי לעצור את הנפילה של 67% במחיר הנפט. בנק מריל לינץ', אשר חזה את המיתון העולמי הראשון זה עשור, העריך כי המחיר הממוצע של הנפט יעמוד על 43 דולר לחבית במהלך הרבעון הראשון - 21% פחות ממחיר הסגירה שלו בשבוע שעבר.



חברי ארגון אופ"ק אמרו בתום פגישתם בקהיר שהם ימתינו עם ההחלטה לקצץ במכסות התפוקה כדי למדוד את השפעתו של הקיצוץ הקודם עליו הוחלט בחודש אוקטובר - קיצוץ של 1.5 מיליון חביות נפט ליום.



עלי אל-נעימי, שר הנפט של ערב הסעודית, אמר כי מחיר של 75 דולר לחבית הוגן, וזהו המחיר הדרוש כדי לתמוך בהשקעה בשדות נפט חדשים. פגישתם הבאה של שרי אופ"ק תתקיים באוראן שבאלג'יר, ב-17 בדצמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully