וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סירוב גרמניה להציג תמריצים פיסקליים מעיד על היעדר חזון, היעדר מנהיגות וניסיון לתפוס טרמפ"

רויטרס

1.12.2008 / 11:03

גרמניה נותרה המדינה המתועשת היחידה שלא הציגה חבילת תמריצים כלכלית



גרמניה, הכלכלה הגדולה ביותר באירופה, מסרבת ללכת אחר גל התמריצים הפיסקליים שהציגו ארה"ב, בריטניה, רוב מדינות אירופה, יפאן, סין ואחרות, ולהגדיל את הוצאותיה לאחר שנים שהשקיעה באיזונם מחדש של כספי הציבור.



עם כניסתו של רוב העולם המתועש למיתון, כלכלנים מאמינים כי זהו הזמן להוציא את התותחים הפיסקליים ולהפעילם לצד הנשק המוניטרי - ולא רק בעולם המתועש שצמיחת כלכלתו איטית.



"ברור כי תמריץ פיסקלי משמעותית נדרש גם במדינות ה-OECD וגם בשווקים המתעוררים", אמר טורסטן סלוק, כלכלן של דויטשה בנק בניו יורק.



סין הציגה חבילת תמריצים בשווי 4 טריליון יואן (586 מיליארד דולר). טוקיו מתכננת תמריצים בשווי של 5 טריליון ין (53 מיליארד דולר), אם כי התקציב יוגש לפרלמנט רק בתחילת השנה החדשה. וושינגטון הוציאה או התחייבה להוציא טריליוני דולרים, ועתידה להגיש חבילת תמריצים גדולה נוספת - שלהערכות כלכלנים תתוקצב ביותר מ-400 מיליארד דולר - מייד כשהנשיא הנבחר ברק אובמה ייכנס לתפקידו בינואר. הנציבות האירופית הציגה תוכנית לחבילת תמריצים של 200 מיליארד יורו לאיחוד האירופי, השקולה ל-1.5% מהתמ"ג.



סרבנותה של גרמניה להצטרף לגל התמריצים מעוררת תהיות, ומטילה צל על החבילה האירופית שתעמוד לדיון השבוע בפגישה של שרי האוצר ותוגש לאישור מנהיגי האיחוד האירופי באמצע דצמבר.



קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אומרת כי איננה רוצה להצטרף ל"מירוץ למיליארדים". דבריה מעוררים חששות בקרב ממשלות אחרות באירופה, אומרים בכירים בבירות היבשת, וגם בקרב כלכלנים.



"סירובה של גרמניה להטיל את כובד ממשלה במאבק במיתון הגלובלי מעיד על היעדר חזון, היעדר מנהיגות וניסיון לתפוס טרמפ על אחרים. אם מדינות אחרות ינהגו כמו גרמניה, הם יידונו את הכלכלה העולמית לשפל כלכלי קשה", אומר מרקו אנונזיאטה, כלכלן בכיר באוניקרדיט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully