וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילות הייצור ברוסיה רשמה את הירידה החדה ביותר אי פעם בחודש נובמבר בעקבות המשבר הפיננסי

סוכנויות הידיעות

1.12.2008 / 11:17

מדד מנהלי הרכש של הבנק הרוסי VTB נפל בנובמבר לרמה נמוכה יותר מרמתו במהלך המשבר הפיננסי ברוסיה ב-1998



פעילות הייצור ברוסיה רשמה את הירידה החדה ביותר מעולם בחודש נובמבר, לאחר שהמשבר הפיננסי החמור ביותר במדינה מאז 98' הוביל לירידה חדה במספר ההזמנות ממפעלים, ואילץ חברות רבות להודיע על קיצוצים, כך מסר היום הבנק הרוסי VTB.



מדד מנהלי הרכש של VTB למגזר הייצור נפל בנובמבר זה החודש הרביעי ברציפות לרמה של 39.8 - רמתו הנמוכה ביותר אי פעם. בספטמבר 98', חודש לאחר שהנפילה בערכו של הרובל גרמה לרוסיה להגיע לחדלות פירעון על אג"ח בסך 40 מיליארד דולר, נפל המדד לרמה של 43.2. קריאה מעל 50 מצביעה על צמיחה, בעוד שקריאה מתחת ל-50 מצביעה על התכווצות.



התפוקה התעשייתית ברוסיה צנחה ושיעור האבטלה עלה בחדות, לאחר שהנפילה במחיר הנפט והמלחמה בגאורגיה הובילה להימלטות של משקיעים זרים משוק ההון הרוסי ולנפילה של שני שליש בשוויו של שוק המניות במדינה. לפי הערכות BNP פאריבה, משקיעים זרים משכו 190 מיליארד דולר מרוסיה מאז אוגוסט.



הצמיחה הכלכלית בסין צפויה להאט לרמה של 3%, לעומת צמיחה ממוצעת של 7% בשנה מאז 1999 וצמיחה של 8.1% ב-2007, לפי הערכות הבנק העולמי. שיעור האבטלה במדינה עלה ל-6.1% באוקטובר, לעומת 5.3% בספטמבר. כ-1,070 חברות רוסיה כבר הכריזו על תוכניות לקצץ קרוב ל-45 אלף משרות, לפי העיתון הממשלתי "רוסיסקאיה גאזטה". לפי הדיווח, הקיצוצים השפיעו בעיקר על מגזרי הרכב, הבנייה, התיירות והייצור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully