וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קיבלתי את בקשת אולמרט ועיני לדחות את ההצבעה"

מאת צבי זרחיה

1.12.2008 / 11:21

יו"ר ועדת הכספים אבישי ברוורמן, שמנע אתמול הצבעה על תוכנית האוצר: "שר האוצר צריך לרדת מהעץ ולהסכים עם ההסתדרות והתעשיינים על הנהגת רשת ביטחון רחבה"



>> "על שר האוצר רוני בר-און לרדת מהעץ, ולהגיע להסכמה כוללת עם ההסתדרות והתעשיינים על הנהגת רשת ביטחון רחבה" - כך אמר ל-TheMarker יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אבישי ברוורמן (העבודה).

ברוורמן הפסיק אתמול את ישיבת הוועדה מבלי שזו הצביעה על תוכנית ההאצה של האוצר. ברוורמן דחה את הביקורת החריפה נגדו, שגרסה כי החלטתו נבעה מרצונו "לייצר כותרות" לקראת הפריימריס מחר במפלגת העבודה. "אם הייתי פועל לפי שיקולי בחירות, הייתי גורם לאישור תוכנית ההאצה בלבד", אמר ברוורמן.



מקורות בכנסת אמרו כי במוצאי שבת התקשר ראש הממשלה אהוד אולמרט אל ברוורמן, וביקש ממנו לדחות ביממה את הישיבה עד להשגת הסכם רחב, שכולל הנהגת רשת ביטחון לקופות הגמל ולקרנות הפנסיה. אולמרט אמר לברוורמן כי מתקיימים מגעים בעניין בין משרד ראש הממשלה, האוצר, ראשי התעשיינים וההסתדרות. ואולם בשעת לילה מאוחרת התקשר שוב אולמרט אל ברוורמן וביקש לקיים את הישיבה ביום ראשון.



לטענת ברוורמן, "פניתי לשר האוצר ואמרתי לו כי קיבלתי את בקשת אולמרט ויו"ר ההסתדרות עופר עיני לדחות את ההצבעה ביממה. אני דורש הצגת תוכנית שתכלול כמה מרכיבים: הרחבה של תקציב המדינה ל-2009, שדרושה לנוכח כניסתו של המשק למיתון; צמצום הביורוקרטיה כדי שניתן יהיה ליזום במהירות פרויקטים במשק; מאבק במחנק האשראי הפוקד את המשק וסיוע לעסקים הקטנים".



"מדיניות טלאי על טלאי"



ברוורמן, פרופסור לכלכלה שכיהן בעבר בתפקידים בכירים בבנק העולמי, הוסיף: "אם הייתי גורם לאישור תוכנית ההאצה בלבד, היה קיים חשש לאי הצגתה של רשת ביטחון רחבה. לא אתן ידי למדיניות האוצר, שמבוססת על שיטת טלאי על טלאי. ראשי התעשיינים וההסתדרות אומרים שהם מתכוונים להגיע להסכמה עם משרד האוצר על הסכם רחב. יש לדרוש את הצגתו המהירה של הסכם כזה, ולאשרו בוועדת הכספים".



יכולתם לאשר תחילה את תוכנית ההאצה, ולאחר יום-יומיים להתכנס לאישור רשת הביטחון.



"לא קרה שום דבר בכך שהתוכנית לא אושרה אתמול. מכיוון שאולמרט, עיני ויו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים שרגא ברוש מעוניינים בתוכנית כוללת - איני מבין מדוע משרד האוצר לא מסיים את המשא ומתן עמם ומציג תוכנית כוללת. יש להגיע להסכם המקובל על כולם. על האוצר להבין שוויתור זה כוח, וגמישות זו עוצמה".



האם כעת התוכנית תקועה?



"כל הצדדים צריכים להגיע להסכמה. אני מוכן לכנס את הוועדה בכל נקודת זמן כאשר יאמרו לי שיש הסכם מוכן. אם היינו מאשרים רק את תוכנית ההאצה היינו ממשכנים את אזרחי ישראל, שהיו נותרים בלא ביטחון פנסיוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully