וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיודור אינווסמנט של המיליארדר פול טיודור ג'ונס עצרה הפידיונות מאחת מקרנות הגידור

סוכנויות הידיעות

1.12.2008 / 11:25

קרן BVI גלובל, שהפסידה 5% בשנה שנסתיימה בנובמבר, מעוניינת לפצל נכסיה לשתי קרנות, לפי סוכנות בלומברג



טיודור אינווסמנט, חברת ההשקעות הפרטית המנוהלת על ידי פול טיודור ג'ונס, עצרה את הפידיונות מקרן BVI גלובל, והחליטה לפצל את הקרן לשתי קרנות שונות. כך אמר אדם המקורב לחברה לסוכנות הידיעות בלומברג.



טיודור מתכננת להעביר את הנכסים שקשה למכור אותם, מרביתם אג"ח קונצרטיות והלוואות משווקים מתפתחים, לקרן חדשה ששמה יהיה לגאסי - כך אמר המקור. BVI גלובל, אשר נפתחה בשנת 1986, מתמקדת בהשקעה במניות, אג"ח, סחורות ומט"ח.



למעלה מ-80 חברות בארה"ב התמוטטו, עצרו את הפידיונות או הקפיאו את הנכסים בעקבות משבר האשראי הנוכחי, לפי סוכנות בלומברג. שוויין של אג"ח של שווקים מתפתחים נפל בעקבות הצניחה במחירי הסחורות.



המשקיעים בקרן BVI גלובל ביקשו לפדות 14% מכספיהם לאחר שהקרן הפסידה 5% ב-12 החודשים שנסתיימו בנובמבר, לפי המקור. טיודור, אשר מנהלת נכסים בשווי כולל של 17 מיליארד דולר, ביקשה מהמשקיעים בקרן BVI לאשר את תכנית הפיצול של שתי הקרנות.



BVI גלובל הניבה תשואה שנתית של 22% מאז שהוקמה. קרן טסנור, קרן גידור נוספת בחברת טיודור אינווסמנט, הביאה לתשואה של 34% וטיודור פיוצ'ורס, המנוהלת על ידי ג'ונס עצמו, הביאה לתשואה שנתית של 21%.



תעשיית קרנות הגידור עלולה להתכווץ בכ-45% עד לסוף החודש הנוכחי ל-1.1 טריליון דולר מרמת השיא של 1.9 טריליון דולר שנרשנה ביוני, לאחר שמשקיעים רבים פדו את השקעותיהם בעקבות ההפסדים בשווקים - כך העריך בנק מורגן סטנלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully