וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות המשבר והחילוץ הממשלתי: סיטי תרכוש מפעילת כבישים ספרדית תמורת 7.9 מיליארד יורו

סוכנויות הידיעות

1.12.2008 / 11:38

קרן תשתיות שבבעלות ענקית הפיננסים תרכוש את מפעילת הכבישים הספרדית איטינרה מחברת הבנייה סאקיר



חברת הבנייה הספרדית סאקיר, חברת הבנייה החמישית בגודלה בספרד, הסכימה למכור את מפעילת הכבישים איטינרה לקרן תשתיות של ענקית הפיננסים סיטי תמורת 7.9 מיליארד יורו (10 מיליארד דולר).

המכירה לסיטי אינפרסטרקצ'ר פרטנרס תפחית את חובותיה של סאקיר ל-12.5 מיליארד יורו. העסקה תורכב מ-2.87 מיליארד יורו במזומן ו-5 מיליארד דולר של חובות שתיקח סיטי על עצמה. מסאקיר נמסר כי סיטי תרכוש 1005 ממניותיה של איטינרה תמורת 3.96 יורו למניה.



חובותיה של סאקיר גדולים פי 7 משווי השוק של החברה, לאחר שהחברה הילוותה כספים כדי לממן את התרחבותה בשוק האנרגיה, בין היתר, באמצעות רכישת 20% ממניותיה של חברת הנפט רפסול. שווי השוק של החברה צנח ב-70% מאז תחילת השנה.



בשבוע שעבר העניקה ממשלת ארה"ב לסיטי סיוע חירום חסר תקדים בסך יותר מ-300 מיליארד דולר, לאחר שמניית החברה צנחה ב-60% שבוע קודם לכן בעקבות משבר האשראי העולמי והחששות הגוברים בנוגע ליציבותו של הבנק הגדול ביותר לשעבר בארה"ב.



במסגרת תוכנית החילוץ של משרד האוצר, תקבל סיטי הזרמת הון בסך 20 מיליארד דולר. זאת, בנוסף להזרמת הון בסך 25 מיליארד דולר שקיבלה החברה במסגרת תוכנית הסיוע לנכסים בעיתיים (TARP) בסך 700 מיליארד דולר, שאישר הקונגרס בחודש שעבר. סיטי הפסידה 20.3 מיליארד דולר בשנה האחרונה, ואנליסטים מעריכים כי החברה תרשום הפסדים נוספים מחטיבת כרטיסי האשראי ומחטיבות נוספות הקשורות למשבר הפיננסי העולמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully