וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט יורד ל-48 דולר לחבית

אשר שכטר

2.12.2008 / 8:49

הירידה - בעקבות החלטת אופ"ק לדחות את ההחלטה על הפחתת תפוקת הנפט של הארגון והחשש מהמעמקת המיתון בארה"ב

מחיר הנפט נופל הבוקר ב-2.5% ל-48.07 דולר לחבית - רמתו הנמוכה ביותר מזה שלוש שנים. זאת, בעקבות החלטת אופ"ק בסוף השבוע לדחות את ההחלטה על הפחתת תפוקת הנפט של הארגון ביותר משבועיים ועל רקע צניחה של יותר מ-9% במחיר הנפט אתמול בשל החששות כי המיתון בארה"ב – צרכנית הנפט הגדולה בעולם – חמור מהמצופה.

אופ"ק - האחראי ל-40% מתפוקת הנפט העולמית - החליט לדחות את ההחלטה על הורדת תפוקת הנפט של הארגון מה-27 בנובמבר לפגישתו הבאה, שתיערך ב-17 בדצמבר באלג'יריה, למרות הציפיות כי ינקוט בצעדים בהולים לבלימת הנפילה במחיר.

נשיא אופ"ק, חכיב חליל, אמר לאחר פגישתם של שרי הארגון בקהיר כי כל פעולה נוספת לייצוב שוקי הנפט תתקבל רק בפגישה הבאה וציין כי הביקוש לנפט צפוי לרדת אף יותר מהתחזיות שפורסמו בחודש שעבר. חליל הוסיף כי יש צורך לצמצם את תפוקת הנפט מכיוון שחברות הארגון אינן מוצאות קונים לכל התפוקה. מזכ"ל אופ"ק, עבדאללה אל-בדרי, אמר אתמול במהלך שיחה עם עיתונאים בטהרן כי הארגון יוריד את תפוקת הנפט כאשר יתכנס בהמשך החודש באלג'יריה.

הלשכה למחקר כלכלי בארה"ב (NBER), שנחשבת לפוסקת העליונה בנושאי מיתון בארה"ב, מסרה אתמול כי הכלכלה האמריקאית נכנסה למיתון כבר בדצמבר 2007. מדד ISM למגזר הייצור שהתפרסם אתמול קבע כי פעילות הייצור בארה"ב ירדה בקצב החד ביותר מאז 1981 בנובמבר, בעקבות ההאטה הכלכלית החריפה והמשבר בשווקים.

בעקבות החלטת אופ"ק לדחות את הורדת התפוקה והמיתון בארה"ב, נופל הבוקר מחיר החוזים על הנפט מסוג Light Crude למסירה בינואר ב-2.5% ל-48.07 דולר לחבית. אתמול צנח מחיר הנפט ב-9.4%, בעקבות החלטת אופ"ק ועל רקע נפילות ביתר שוקי הסחורות.

מאז שנגע בשיא של 147.27 דולר לחבית ב-11 ביולי נפל מחיר הנפט ב-67% בעקבות התחזיות לירידה חדה בביקוש, על רקע המיתון בכלכלות ארה"ב, אירופה ויפאן. מחיר הנפט מסוג ברנט, הנסחר בלונדון, יורד ב-2.8% ל-46.65 דולר לחבית.

  • עוד באותו נושא:
  • נפט
  • אופ"ק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully