וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה ההחלטה על רשת הביטחון

מוטי בסוק

2.12.2008 / 8:58

ההבדלים בין הצעת האוצר ומשרד רוה"מ: גיל החוסכים שיהנו מהרשת, תאריך תחולתה ותנאי הסף לכניסה לתוכנית

דחייה נוספת בהחלטה על רשת הביטחון: בהודעה משותפת מסרו אתמול בלילה צוותי העבודה של משרד האוצר, בנק ישראל והמועצה הלאומית לכלכלה, כי "ייבחן שימוש בכלים אלטרנטיביים".

לאור מורכבות הסוגיה המכונה "רשת הביטחון" כפי שנבחנה ועלתה במהלך הדיון, הוחלט להמשיך ולבחון את רשת הביטחון המיטבית ואת יעילותה, בהתבסס על הצעת האוצר, מועד הפעלתה, ישימותה, ודרכים לתפעולה במידה שיוחלט עליה.

אתמול נפגש אולמרט בעניין רשת הביטחון עם נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר. ראש הממשלה העריך בתום הפגישה, כי צוות המשא ומתן על רשת הביטחון - בהשתתפות בכירים באוצר, ברשות הלאומית לכלכלה ובבנק ישראל - עשוי להגיע להסכמה על מתן הגנה לחיסכון הפנסיוני בתוך שעות.

אולמרט ציין שהוא שותף לעמדת הנגיד, לפיה יש להציג את התוכנית בהקדם וכל עיכוב עלול להחטיא את המטרה שלשמה היא נועדה. לאחר הפגישה עם ראש הממשלה נועד הנגיד עם יו"ר ההסתדרות עופר עיני, ודן עמו ברשת הביטחון. לאחר השיחה אמר עיני כי הנגיד תומך בתוכנית רשת הביטחון של משרד ראש הממשלה.

שלשום בלילה התקיימה פגישה ראשונה של צוות המשא ומתן לעניין רשת הביטחון. בפגישה השתתפו ארבעת מבכירי האוצר - מנכ"ל המשרד ירום אריאב, ראש אגף תקציבים רמי בלינקוב, הממונה על שוק ההון ידין ענתבי והחשב הכללי שוקי אורן - וכן המשנה לנגיד בנק ישראל צבי אקשטיין וראש המועצה הלאומית לכלכלה במשרד ראש הממשלה, מנואל טרכטנברג.

בפגישה הציג טרכטנברג את המודל של ראש הממשלה לרשת ביטחון. התברר כי התוכנית של משרד ראש הממשלה דומה לזו של האוצר בעקרונותיה הבסיסיים, אך עם הבדלים כגון גיל החוסכים לפנסיה שייהנו מרשת הביטחון, תאריך תחולתה ותנאי הסף לכניסה לתוכנית. האוצר עומד על כך כי טרם הגיעה העת להפעלת רשת ביטחון, ומשרד ראש הממשלה ובנק ישראל מעוניינים בהפעלת הרשת לאלתר.

ברוורמן יכנס את ועדת הכספים עם סיום המו"מ



אמש קיים צוות המשא ומתן פגישת עבודה שנייה, ולא מן הנמנע כי הגיע להסכמות. לאחר שהצוות יגבש תוכנית מוסכמת היא תוצג לראש הממשלה, לשר האוצר ולנגיד - ותונח על שולחן הממשלה.

שר האוצר רוני בר-און אמר אתמול, בהתייחסו למחלוקת הקשה בין משרדו לראש הממשלה, כי "כאשר הפוליטיקה כופה עצמה על הכלכלה זה הרסני, לא כל שכן בתקופת בחירות". טרכטנברג אמר, כי הפערים בין לשכת ראש הממשלה לאוצר מינוריים, וכי הדיונים בצוות המשא ומתן הם ענייניים, יסודיים ורציניים.

לדברי בר-און, הממשלה מעולם לא עסקה בפרישת רשת ביטחון, והנושא נלמד על ידי צוות המשא ומתן. בנוסף, לדבריו, בפני גיבוש התוכנית ניצבים קשיים אמיתים, בהם קשיי ביצוע - ובהתערבות בשוק ההון, בהתאם לרשת הביטחון, יש גם לא מעט סיכונים.

יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, אבישי ברוורמן, מתכוון לכנס את הוועדה להצבעה על כל שלוש תוכניות החירום שגיבש האוצר - לפרישת רשת ביטחון, לסיוע פיננסי ולהשקעה בתשתיות - מיד לאחר שצוות המשא ומתן לתוכנית רשת הביטחון יסיים את עבודתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully