וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר עשר שנים של עיכובים: אושר פרויקט תעודות הזהות החכמות

מאת גיא גרימלנד

2.12.2008 / 7:05

HP ישראל חתמה עם משרד הפנים על הסכם לייצור 5 מיליון תעודות זהות חכמות, בהיקף של 270 מיליון שקל לחמש שנים לפי עלות של 46 שקל לכל תעודה



>> בעוד כשנה יקבלו אזרחי ישראל תעודת זהות חדשה, חכמה וממוחשבת. HP ישראל חתמה על הסכם עם משרד הפנים לייצור 5 מיליון תעודות זהות חכמות. זהו אחד הפרויקטים הגדולים של שוק ה-IT (טכנולוגיות מידע) הישראלי - היקף הפרויקט מוערך ב-270 מיליון שקל לחמש שנים, לפי עלות של 46 שקל לתעודה ושקל נוסף לכל תעודה שתונפק החל בשנה הרביעית לפרויקט.



גורלו של פרויקט תעודות הזהות החכמות, שנהגה לפני כעשור ומאז סבל רבות מהביורוקרטיה הישראלית, משני מכרזים שנתקעו ומסכסוכים משפטיים, נחתם אתמול סופית בטקס רשמי של משרד הפנים.

לפי HP ישראל, יהיה קשה מאוד לזייף את תעודות הזהות החכמות, אם כי הדבר יהיה אפשרי.



מנכ"ל HP ישראל יהושע בקולה אמר כי לפי ההסכם החברה תתחיל לייצר את תעודות הזהות החכמות, שיכללו תמונה ממוחשבת ושבב דיגיטלי עליו יאוחסנו הפרטים האישיים של כל אזרח בישראל, בתוך כשנה מהיום שבו תעביר המדינה תשלום מקדמה לחברה. כמו כן, תקים HP ישראל מפעל ייעודי באור עקיבא שיעסיק 30 איש. ההקמה צפויה לארוך גם היא כשנה. בתחילה ייוצר הכרטיס הבסיסי ולאחר מכן תתבצע התאמה אישית לכרטיסים בנקודות שונות בישראל.



בשל הגבלות בחקיקה הישראלית לא יכללו בתעודות אמצעי זיהוי ביומטריים. לדברי בקולה, בהתאם למידע שקיבל בעניין מהממשלה, יש כוונה להאיץ את הטיפול החקיקתי בנושא, כך שתעודות הזהות יכללו אמצעי זיהוי ביומטריים בלי שיהיה צורך בייצור תעודות זהות חדשות לכשיאושר השימוש בזיהוי ביומטרי.



הפרויקט הוא מפרויקטי תעודות הזהות החכמות הבודדים בעולם והוא אחד מפרויקטי המחשוב הגדולים בישראל, אחת הסיבות שבגללה HP ישראל לא ויתרה עליו גם כשנקלעה למאבק משפטי מול דפוס בארי המתחרה.



לדברי בקולה, יתכן כי בעתיד ישמשו התעודות את האזרחים להזדהות מול גופים שונים, כמו בנקים. "גופים שונים יוכלו 'לרכב' על תעודות הזהות החכמות ולהציע זיהוי במקומות שכיום קשה ליישם. למשל הליך הבחירות: אם ישולבו אמצעים ביומטריים, ייתכן שכל הליך ההצבעה יהיה מהיר מאוד, וכבר לא יצטרכו יום שבתון".



הפרויקט אמנם יוצא לדרך, אך זה לקח יותר מדי זמן והשאלה שצריכה להישאל היא כיצד קורה שפרויקט כל כך חשוב נתקע ומסתבך כל כך הרבה פעמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully