וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המשבר העולמי: עידן עופר ונשיא ענקית הספנות צ'יינה שיפינג דנו בעתיד השותפות עם צים

מאת אבי בר-אלי

2.12.2008 / 7:05

צים מגבשת צעדי ייעול, בהם צמצום הפעילות, פיטורים, שינויים מבניים, החזרת אוניות חכורות וכניסה לשותפויות אסטרטגיות



>> יו"ר החברה לישראל וחברת הספנות צים, עידן עופר, ונשיא ענקית הספנות הסינית צ'יינה שיפינג (China Shipping), לי שאודה, נפגשו בשבוע שעבר בחשאי בביתו של עופר בארסוף. זאת במסגרת ביקור בזק נדיר שערך שאודה בישראל עם בכירים נוספים מחברת הספנות.

לפי הערכות, דנו השניים בעתיד הסכמי שיתוף הפעולה בין החברות לנוכח המשבר בענף הספנות העולמי. צים נעזרת בקווי ההובלה של צ'יינה שיפינג מאסיה לאירופה, אולם הסכמים אלה עומדים בימים אלה למבחן, בעקבות המצוקה הפיננסית שאליה נקלעה צים.



בצים אישרו את קיום הפגישה שהתקיימה, לטענת החברה, במסגרת ביקור גומלין שערכו ראשי צ'יינה שיפינג לאחר ביקור מוקדם שערך מנכ"ל צים, דורון גודר, בסין. בנוגע לנסיבות הפגישה השיבו בצים כי "החברה אינה נוהגת למסור פרטים על עסקיה עם שותפים, ספקים וגורמים שאינם נמצאים איתה בקשר".



צ'יינה שיפינג, המוחזקת בבעלות ממשלת סין, נמנית על עשר חברות הספנות הגדולות בעולם ונסחרת לפי שווי של כ-11 מיליארד דולר. החברה מחזיקה בישראל סוכנות בשליטתה (60%).



בסוף השבוע שעבר דיווחה צים על הפסד רבעוני של 61 מיליון דולר ועל הפסד מצטבר של 132 מיליון דולר מתחילת 2008. זאת על רקע המשבר בשוק האשראי העולמי, צלילת מחירי ההובלה הימית בשיעור של כ-90%, תנודתיות מחירי הדלק והתחזיות להאטה כלכלית עולמית.



לאור משבר מחריף זה, הודיעה צים כי התוכנית האסטרטגית שלה "אינה ברת-יישום בתנאי השוק הקיימים", ולפיכך היא מגבשת תוכנית חלופית שעשויה לכלול צמצום בפעילותה, פיטורי עובדים, שינויים מבניים, החזרת אוניות חכורות וכניסה לשותפויות עם שותפים אסטרטגיים.



לצים חוזים חתומים לרכישת 22 אוניות חדשות וציוד ימי בהיקף של כ-3 מיליארד דולר. לפי הערכות בענף, החברה עושה מאמצים להשתחרר מחוזים אלה, במקביל לניסיונות לפתוח חוזים של חכירת אוניות בצי הקיים של החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully