וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשרה בנתב"ג: אגרות הנוסעים יממנו את אגרות חברות התעופה

מאת זוהר בלומנקרנץ

2.12.2008 / 7:05

האגרות של חברות התעופה יתייקרו רק בכ-20% לעומת הדרישה ל-50% - ואילו אגרות הנוסעים יתייקרו בשיעור חד



>> אגרות השירותים לחברות התעופה בנתב"ג יתייקרו רק בכמחצית מהשיעור המקורי שדרשה רשות שדות התעופה (רש"ת) - כך עולה מהצעת הפשרה שמגבש מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, בשיתוף משרד האוצר, משרד התיירות ורשות שדות התעופה (רש"ת). ל-TheMarker נודע אתמול כי מדובר בהעלאה של 19.3% בתעריפי האגרות, במקום התייקרות בשיעור ממוצע של 51% שדרשה רש"ת במקור.



ההפחתה תמומן באמצעות העלאת האגרות לנוסעים מעבר לבקשת רשות שדות התעופה, אך לא ידוע באיזה שיעור. זאת בהתאם להמלצת דו"ח מרכז המחקר והמידע של הכנסת, מ-3 בנובמבר, שהוגש לוועדת הכלכלה של הכנסת. ועדת הכלכלה דחתה בנובמבר את המשך הדיון בדרישתה של רש"ת למועד אחר, שעדיין לא נקבע.

רש"ת מבקשת לאשר העלאה של האגרות שהיא מטילה על נוסעים ושל האגרות המוטלות על חברות התעופה בשיעור של עשרות אחוזים - למשל, שאגרת נוסע בטרמינל 3 תועלה מ-13 דולר כיום ל-21.7 דולר - ייקור של 66.9%.



בדו"ח נכתב כי "יש מקום לייקר את האגרות בשיעור מתון מזה שדורשת רש"ת". עוד קבע הדו"ח, כי "עידוד התיירות לישראל הוא אינטרס ציבורי חשוב. העלאת האגרות בשיעור יתר עלולה להביא לצמצום כושר התחרות של ישראל לעומת אתרי תיירות אחרים באזור. לדוגמה, אגרות המטוסים ביוון נמוכות בהשוואה לאגרות מטוסים כפי שמוצע בנתב"ג".



סיטרמן אמר ל-TheMarker: "יש הצדקה לייקר את אגרות השירותים בנתב"ג. למשרד התחבורה אין זה משנה אם העלאת התשלומים תתבצע באמצעות ייקור אגרת הנוסע או האגרות של חברות התעופה. אני מקווה שנגיע לסכום חיובי".



מרש"ת נמסר: "ההצעות המוגשות לוועדת הכלכלה הן הצעות של ממשלת ישראל. אם יש דיונים כאלה ואחרים במסגרות השונות בשלב הזה לא נתייחס אליהם".



אל על תפעיל טיסות זולות ב-2009



>> חברת אל על מתכוונת לבצע טיסות במתכונת של עלות נמוכה (Low Cost) ב-2009, כחלק מתוכניותיה להתמודד עם המשבר הכלכלי - כך אמר אתמול מנכ"ל החברה לשעבר, רפי הר לב, המשמש כיום יועץ מיוחד לחברה בתחום.



"אל על בוחנת אפשרות להפעיל טיסות Low Cost ב-2009. אני מעריך שתוכנית של מחירים מוזלים היא נכונה וטובה עבור החברה לתקופת המשבר", אמר הר לב. לדבריו, "המשבר הכלכלי משפיע על תנועת הנוסעים, השאלה היא רק עד כמה. להערכתי, הוא ישפיע יותר על אנשים שיש להם פחות כסף מאשר על אנשים שיש להם כסף".



ייתכן שהמשבר הוא דווקא שעתן הגדולה של חברות הטיסות המוזלות. מייקל אולירי, מנכ"ל ריאנאייר, חברת התעופה המוזלת הגדולה באירופה, אמר: "אנחנו אוהבים מיתון. ההתפתחות הטובה ביותר עבורנו החורף היא מיתון עמוק וטוב", וסיפר כי הוא מתכוון להרחיב את פעילות החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully