וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופנתי להיות חקלאי

חיים אלוש

2.12.2008 / 7:05

ענף החקלאות



>> המשבר הכלכלי הגיע זמן לא רב לאחר שבעולם התחילו להדהד הדיו של משבר חריף אחר - משבר המזון. הגידול הדרמטי באוכלוסיית העולם, הקטנת מצאי השטחים הפנויים לחקלאות, העלייה ברמת החיים והגברת הצריכה במדינות מתפתחות ובמדינות מזרח אירופה, השימוש המתרחב בשטחים חקלאיים לגידולי ביו-דיזל ברוח הסביבתית החדשה המנשבת - כל אלה ועוד מבשרים מחסור חריף במזון, שכבר החל לתת את אותותיו במחיריהם המאמירים של מוצרי חקלאות שונים.

המיתון העולמי ומשבר המזון מחזירים את ענף החקלאות לראש סדר היום של הכלכלה העולמית, לאחר כמה עשורים של דחיקתו לשוליים. הביקושים הגדלים מבשרים פוטנציאל צמיחה גדול לענף, והעולם עסוק בחיפוש פתרונות להגדלת היבולים תוך חיסכון במשאבי מים, קרקע ותשומות אחרות.



מתוך כך, עיניים רבות בעולם נישאות כיום אל החקלאות הישראלית. עובדה זו עשויה להפתיע את מי שהורגלו לפופולריות הנמוכה של הענף בישראל. בשעה שמדינות אחרות בעולם טיפחו את חקלאיהן ופינקו אותם בסובסידיות גבוהות, בישראל זכה הענף להתייחסות מזלזלת של המדינה ומוסדותיה ולגזירות מגזירות שונות, שהפכו את העיסוק בחקלאות לבלתי משתלם בעליל. בשעה שבמשך השנים היתה החקלאות הישראלית מודל לחיקוי בעולם הרחב - אצלנו ננעצו העיניים בערגה רק באקזיטים של ענף ההיי-טק.



זה הזמן לחזור ולראות את מה שכל העולם רואה: שעל אף הקשיים, למחקר החקלאי הישראלי ולחקלאי ישראל יש שם עולמי, בדיוק בנושאים שהעולם מבקש כיום. לתוצרת האיכותית של ישראל ולטכנולוגיות הגידול וההשקיה שלה יש ביקוש רב. בישראל מפתחים לאורך כל השנים את המענים לצרכים האמיתיים של העולם האמיתי: טכנולוגיות להגדלת התפוקה מכל דונם תוך חיסכון בכוח אדם ובמשאבים. לא בכדי נוהרות משלחות רבות לתערוכות ולכנסים החקלאיים המתקיימים בישראל, המציגים את החידושים והטכנולוגיות.



מחלון הזדנויות שנפתח ירוויחו בגדול חברות המתמחות בטכנולוגיות לשיפור יבולים, השקיה חסכנית, גידול מבוקר, בתי קירור ואריזה. זו גם ההזדמנות לישראל לשנות את ההתייחסות לענף ולראות בו מנוע צמיחה ולצמוח עמו. יש להשקיע משאבים במיכון ובטכנולוגיות מתוחכמות, שישאירו בענף את טובי בניו, אשר מתחילים כיום להתפכח מאשליית הבועות הפיננסיות.



הכותב הוא מנכ"ל תערוכת החקלאות הבינלאומית אגרו-משוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully