וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התשואות של אג"ח ממשלתיות של ארה"ב ירדו לשפל כל הזמנים: 2.75% לאג"ח ל-10 שנים

מיכל רמתי

2.12.2008 / 0:17

הירידה - בתגובה לדברי יו"ר הבנק הפדרלי - בן ברננקי - לפיהם הוא עשוי לרכוש אג"חים בשוק


שוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב זינק והתשואות ירדו לשפל כל הזמנים לאחר שיו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, אמר כי הבנק שוקל לרכוש אג"ח בשוק. יום רביעי של עליות נרשם בשוק, והתשואות על האג"ח ל-10 ול-30 שנים ירדו לרמת הנמוכה ביותר מאז החל משרד האוצר להנפיקן באופן סדיר.

התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ירדה ב-0.18% לרמה של 2.75%, אך במהלך היום נגעה בשפל של 2.65% - שפל שלא נרשם כמותו מאז 1962, אז החל רישום יומי מסודר. התשואה על האג"ח ל-30 שנה ירדה ב-0.21% ל-3.23%, ונגעה בשפל של 3.18% במהלך היום. המשקיעים נוהרים לאג"ח הממשלתיות בזמנים של חוסר ודאות, במיוחד כאשר ירידות נרשמות בכל השווקים – מסחורות ועד מניות. מדד S&P 500 נחלש היום ב-8.9%. מדד MSCI העולמי ירד ב-6.9%.

ברננקי, בנאום למנהיגי הקהילה העסקית בטקסס, ציין כי הורדות הריבית החדות של הבנק הפדרלי נתקלו במחנק האשראי ובמשבר הפיננסי החריף מאז השפל הכלכלי הגדול של שנות ה-30', והשפעתם לא ניכרה בשווקים. למרות הורדות הריבית, הבנקים עדיין מהססים להעניק הלוואות לעסקים ולצרכנים, ומחנק האשראי מקשה על תפקוד הכלכלה האמריקאית.

"אף כי ייתכנו הורדות ריבית נוספות, בנקודה זו נראה שהיכולת של מדיניות ריבית לתמוך בכלכלה מוגבלת", אמר ברננקי. יש גם גבול מאוד ברור להורדות הריבית האפשריות – אפס – ונקודה זו הולכת ומתקרבת. עם זאת, ברננקי אמר כי לבנק הפדרלי אפשרויות נוספות לנסות לעודד את הפעילות הכלכלית.

הבנק הפדרלי יכול למשל לרכוש אג"ח ממשלתיות מהשווקים בכמויות גדולות, ובכך להוריד את הריביות עליהן ולעודד את הביקוש הכולל, אמר ברננקי. בשנה האחרונה פעל הבנק הפדרלי לנסות לעודד את השווקים במגוון דרכים חסרות תקדים ורדיקליות. הוא הגדיל את הלוואות המזומנים והלוואות נוספות למוסדות פיננסיים, החל לרכוש כמויות גדולות של ניירות ערך מסחריים – הלוואות קצרות טווח המשמשות למימון הפעילות השוטפת בחברות , והגדיל את הלוואות החירום גם לחברות השקעות, ולא רק לבנקים מסחריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully