וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במעלות גם לא אוהבים את חלוקת הדיווידנד באמות: חותכים את הדירוג לאג"ח בשתי דרגות ל-A

נתן שבע

2.12.2008 / 9:17

מעלות: מתחילת השנה העניקה החברה דיווידנד של 545 מיליון שקל - חלוקה הפוגעת ביחסיה הפיננסים


גם מעלות לא אוהבת את חלוקת הדיווידנד הנדיבה: מעלות מורידה את דירוג האג"ח של בשתי דרגות מרמה של AA מינוס ל-A. מעלות מציינת כי חלוקת הדיווידנד של 425 מיליון שקל פוגעת בפרופיל העסקי של החברה ומדגישה את הקשר החזק הקיים בין החברה לבעלת השליטה בה אלוני חץ.

בשל הקשר הזה, דירוג התחייבויותיה של אמות אינו יכול להיות גבוה מדירוג התחיבויותיה של אלוני חץ. עם זאת, הפרופיל העסקי והפיננסי של אמות כשעצמו בנטרול השפעת החברה האם, משקפים יכולת פירעון התחייבויות טובה יותר מזו של החברה האם. תחזית הדירוג עלתה ל"יציב" מ"שלילי".

מתחילת השנה, חילקה אמות דיווידנד של 545 מיליון שקל המהווה כ-30% מההון העצמי ולכן לפי מעלות היא מעיבה על איתנותה הפיננסית ופוגעת ביחסים הפיננסים שלה. הדירוג נתמך ביכולת החברה ליצר תזרימי מזומנים שוטפים ויציבים לצורך שירות החוב ואף להגדיל את התזרים המתקבל בנכסיה הקיימים.

הדירוג מושפע לחיוב מהפרוטפוליו הרחב והמגוון שלה הכולל נכסי נדל"ן מניב בישראל בהשוואה לחברות נדל"ן מניב מקומיות אחרות. כמו כן עוזרים לדירוג היקפי ייזום נמוכים יחסית ומכוונתה של אמות לצמצם את היקפי ייזום במהלך השנתיים הקרובות.

הבוקר פורסם ב-TheMarker מכתב שנשלח על ידי יעל אנדורן, מנכ"לית עמיתים (קרנות הפנסיה הוותיקות), לנתן חץ בה היא היא דורשת למנוע את חלוקת הדיווינדנד שעלולה לפגוע ביכולת החזר החוב של החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully