וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלנים בעולם משבחים את המינוי של ראש ממשלת הודו לתפקיד שר האוצר

בלומברג

2.12.2008 / 9:28



>> ראש ממשלת הודו מנמוהאן סינג, שפתח את שערי הודו למשקיעים חיצוניים כשר אוצר בשנות ה-90, לקח עליו את תפקיד שר האוצר. זאת לאחר ששר האוצר הקודם, פלניאפן צ'ידמבראם, מונה לתפקיד שר הפנים, כדי לנסות ולהתמודד עם איום הטרור שפקד את המדינה בימים האחרונים.

הכלכלה ההודית, שצמחה ברבעון השלישי בקצב האטי ביותר מאז 2004, ספגה פגיעה קשה ממשבר האשראי שפגע בהלוואות הבנקים וביצוא. מתקפת הטרור במומבאי עלולה להבריח את המשקיעים, שמכרו סכום שיא של נכסים הודיים, בשווי 13.5 מיליארד דולר, ב-2007.



סינג, בן 76, כיהן כנגיד הבנק המרכזי בהודו ב-82'-85' וכיהן כשר האוצר בהודו ב-91'-96'. במסגרת תפקידו הוא הוריד את מכסי היבוא, איפשר חברות שאינן הודיות - כמו פורד - להקים מפעלים בהודו, והסיר תקנות שדרשו אישור ממשלתי להקמת מפעלים חדשים.



"אם יש אדם אחד שיש לו יותר אמינות בכלכלה ומימון אפילו מצ'ידמבראם, הרי זה ראש הממשלה סינג", אמר רוברט פריור-ונדספורד, כלכלן בכיר ב-HSBC בסינגפור. "זו בחירה חכמה".



באוקטובר זימן סינג את נגיד הבנק המרכזי דובורי סובראו לדון בהשלכות המשבר הפיננסי הגלובלי על הודו. תוך שבוע הוריד סובראו את הריבית, בראשונה מאז 2004.



"שר האוצר פתח ברפורמות כלכליות בהודו והוא יודע איך לנווט את הכלכלה בזמנים אלה", אמר כלכלן באקסיס בנק במומבאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully