וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החזירו את הריבית, אך נשארו בלי מקורות לתשלום הקרן

מאת שרון שפורר

2.12.2008 / 9:28

דיגל



>> חברת דיגל שבשליטת יהודה לוי (38.2%), ואחד מבעלי המניות הגדולים בה היא מבטח שמיר של מאיר שמיר (34.6%), פירסמה את דו"חותיה לרבעון השלישי. הדו"חות כוללים אזהרת עסק חי.



החברה עמדה אתמול בתשלום של 1.2 מיליון שקל למחזיקי האג"ח מסדרה א', אך דיווחה כי אין בידיה מקורות נזילים מספיקים לתשלום הקרן בהיקף של כ-14 מיליון שקל שצריכה להיפרע בתחילת יוני 2009.

דיגל, העוסקת בייזום נדל"ן, עדיין לא מציגה הכנסות. החברה סיימה את הרבעון השלישי של השנה עם הפסד של 4.9 מיליון שקל; ההפסד מתחילת 2008 מסתכם ב-7.5 מיליון שקל.



אחד הפרויקטים שסיבכו את החברה הוא פרויקט הקרוי נוף ציון, עבורו קיבלה מימון מתאגיד בנקאי בתמורה לשעבוד מלא על נכסיה. ההוצאות על הפרויקט בתשעת החודשים הראשונים של 2008 הגיעו לכ-14 מיליון שקל, והתקבולים שהחברה צופה ממנו מסתכמים בכ-45 מיליון שקל. עם זאת, החברה מסבירה בדו"חות כי הבנק שהעמיד לה את המימון עשוי שלא לאשר לה לעשות שימוש בתמורה להחזר לבעלי האג"ח.



דיגל מדווחת כי החל מ-30 בספטמבר היא אינה עומדת באמות מידה פיננסיות שאליהן התחייבה כשנטלה הלוואות מאחד הבנקים. החברה קיבלה אשראי לטווח קצר מהבנקים של 128 מיליון שקל והיא חייבת לבעלי האג"ח להמרה שלה עוד כ-45 מיליון שקל. כעת מנסה דיגל לממש נכסים כדי לעמוד בהחזרים.



לפי אתר פאנדר, נכון לסוף ספטמבר החזיקו כ-40 קרנות באג"ח של דיגל, בהיקף של כ-9.6 מיליון שקל. עם בתי ההשקעות עם השקעות בולטות בחברה נמנים פסגות ומגדל. עם זאת, ייתכן שמסוף ספטמבר חלו שינויים באחזקה של הקרנות באג"ח להמרה של דיגל. התשואה על האג"ח להמרה של החברה הגיעה ל-173% - מה שמלמד כי המשקיעים סבורים כי לא יראו את כספם בחזרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully