וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצעד אזהרות הרווח

מאת טל לוי

2.12.2008 / 9:28

מכת דו"חות Q3



מאת טל לוי

>> הדו"חות הכספיים לרבעון השלישי של 2008 טומנים בתוכם לא מעט סיפורים עצובים. אמנם במרבית המקרים לא מוצמדת לדו"חות "אזהרת עסק חי", אולם לרואי החשבון יש כמה דרכים להפנות את המשקיעים לנורות האדומות.



אחת הדרכים היא הצמדת הערת "פערים בתזרימי המזומנים והצורך בסיוע לגישורם". משמעות הדבר שהחברה אינה מייצרת די כסף מזומן (להבדיל מרווח חשבונאי שהוא "על הנייר" בלבד) הדרוש להחזר חוב ולתפעול העסק.



ברגרואין: האג"ח של חברת הנדל"ן ברגרואין מציעות תשואה גבוהה במיוחד של 62%, ורואי החשבון שלה מזהירים כי בשל תזרים המזומנים השלילי המתמשך של החברה, המשך פעילותה מותנה במימוש התוכניות להשגת מקורות מימון.



בקופתה של ברגרואין יש רק 7 מיליון שקל, אולם התחייבויותיה לבנקים מסתכמות ב-128 מיליון שקל, והיא חייבת עוד 33.6 מיליון שקל למחזיקי האג"ח שלה. בטווח הארוך חייבת ברגרואין עוד 47 מיליון שקל לבעלי האג"ח.



דו"ח הרווח וההפסד של החברה כולל הכנסות של 211 אלף שקל והפסד של 7.8 מיליון שקל - בעיקר בשל הוצאות הנהלה ומימון. כצפוי, ברגרואין אינה מצליחה לייצר מזומנים, וברבעון השלישי של 2008 שרפה לא פחות מ-21 מיליון שקל. גם זה שיפור לעומת שריפת 112.7 מיליון שקל ברבעון המקביל. בכל 2007 שרפה החברה 256 מיליון שקל.



אלוני מיתר: חברת הנדל"ן אלוני מיתר אמנם שווה רק 13 מיליון שקל, אולם יש לה אג"ח בהיקף מונפק של 33.6 מיליון שקל הנסחרות בתשואה של 43%.



רואי החשבון של החברה מפנים את תשומת הלב לגירעון בהון העצמי - 5.4 מיליון שקל לאחר הפסדים צבורים של 46.6 מיליון שקל - ולחשש כי אם ההלוואות לרכישת נכסים בחו"ל לא ייפרעו והחברה לא תאתר מקורות כספיים חלופיים, לא תוכל לעמוד במלוא התחייבויותיה.



בקופתה של אלוני מיתר יש 5 מיליון שקל וחובה השוטף מגיע ל-3.26 מיליון שקל בלבד, אך בטווח הארוך יותר על החברה לפרוע חובות בהיקף של 34 מיליון שקל: יותר מ-26 מיליון שקל לבעלי אג"ח ויותר מ-7 מיליון שקל לבנקים. ברבעון השלישי הפסידה אלוני 18 מיליון שקל, לעומת רווח של פחות ממיליון שקל ברבעון המקביל, וייצרה מזומנים בהיקף של 147 אלף שקל בלבד.



דורות: חברת הנדל"ן דורות, שבשליטת צבי דינשטיין, נסחרת בשווי של 20 מיליון שקל בלבד ואין לה אג"ח. דורות סיימה את הרבעון השלישי עם הכנסות של 1.11 מיליון שקל, אולם רשמה הפסד של 5 מיליון שקל כתוצאה מעלייה בהוצאות המימון.



בקופת החברה יש 2.43 מיליון שקל, אולם חובותיה השוטפים - בעיקר לבנקים - מסתכמים ב-69 מיליון שקל.



רואי החשבון של דורות מצמידים לה שורה ארוכה של אזהרות, ובראשן אזהרה לפיה "קיים ספק בדבר יכולת החברה להמשיך ולקיים את פעילותה כעסק חי". המשך פעילותה של החברה מותנה ביכולתה לממש נכסים או לקבל מימון. עוד מציינים רואי החשבון כי רואה החשבון הבריטי של החברה מעלה ספקות באשר להמשך פעילותה בבריטניה כעסק חי.



אורן השקעות: חברת הנדל"ן אורן השקעות שבשליטת אילנית אוסטרוביצקי נסחרת לפי שווי של 10 מיליון שקל, אולם לחברה אג"ח בערך נקוב כולל של 86 מיליון שקל. לחברה מזומנים בהיקף של 3.25 מיליון שקל, וכן השקעות לזמן קצר (המוגבלות לשימוש) של 24.5 מיליון שקל.



לחברה נכסים פיננסיים זמינים למכירה בהיקף של 16 מיליון שקל - רובם בפיקדון מובנה הנקוב ביורו ששוויו הנוכחי מוערך ב-11.5 מיליון שקל. עם זאת, לא מדובר בנייר סחיר, ובאורן לא יודעים להגיד מתי יוכלו לממש את הפיקדון ולפי איזה מחיר. לעומת זאת, לחברה חובות שוטפים בהיקף של מיליון שקל והתחייבויות לזמן ארוך בהיקף של 78 מיליון שקל. אורן השקעות גם סובלת מגירעון של 3.425 מיליון שקל בהון העצמי.



דו"ח הרווח וההפסד של החברה רזה במיוחד וכולל הכנסות של 138 אלף שקל בלבד, הפסד תפעולי של 1.1 מיליון שקל והפסד נקי של 5.5 מיליון שקל כתוצאה מהוצאות מימון של יותר מ-6.5 מיליון שקל.



רואי החשבון של אורן השקעות מצמידים לדו"חות הערה לפיה "אי מימוש תוכניות ההנהלה (בעניין גישור על פערים בתזרים המזומנים; ט"ל) עלול לגרום להיעדר יכולתה של החברה להמשיך ולפעול כעסק חי". לפי שעה אורן מדווחת על ניסיונות למצוא מקורות מימון לפירעון ההתחייבויות, ובכלל זה מימוש נכסים והכנסת משקיע נוסף.



בתחילת השבוע דיווחה אורן כי העבירה 5.5 מיליון שקל לתשלום הקרן של אג"ח מסדרה א'. סכום זה מהווה 40% מתשלום הקרן שהיתה אמורה אורן להעביר. באורן מתכוונים לפנות לבעלי האג"ח במטרה להגיע להסדר תשלומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully