וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות סגרה את התיק נגד מנהל סניף בהפועלים - כדי שיעיד נגד עמיתיו

מאת עמית בן-ארויה

2.12.2008 / 9:28

מוטי כהן ופקיד נוסף יעידו במשפט נגד חברי הדסק הצרפתי בסניף. בפרקליטות מיסוי וכלכלה עומדים להגיש שני כתבי אישום נוספים



>> פרקליטות מיסוי וכלכלה סגרה לאחרונה את תיקי הלבנת ההון של מנהל סניף הירקון של בנק הפועלים לשעבר, מוטי כהן, וכן את התיק נגד משה אלמליח, לשעבר פקיד בכיר בתחום הלבנת ההון בבנק. הפרקליטות נאלצה לקבל החלטות מהירות בעניין כי רצתה שפקידים אלה יעידו במשפט המתנהל נגד אנשי הדסק הצרפתי בית המשפט המחוזי בתל אביב - המשפט היחיד המתנהל כתוצאה מהחקירה.

אילוץ זה נוצר כשהשופט חא'לד כבוב סירב לאפשר לתביעה להביא את פקידי הבנק כעדים נגד הנאשמים כל עוד לא קיבלה הפרקליטות החלטה אם לסגור נגדם את התיק או להעמידם לדין. זאת בשל החשש שהפקידים עלולים במצב זה לנסות לרצות את התביעה כדי שלא תעמידם לדין.



ב-2004 נפתחה החקירה הסמויה של היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות (יאחב"ל) בנוגע לעבירות על איסור הלבנת הון בסניף הירקון שנתן שירותים לתושבי חוץ. בתחילת 2005 החלה החקירה הגלויה במעצרים מתוקשרים של פקידי הסניף וכן של לקוחות שונים. חרף החשדות הכבדים נגד 24 עובדי הסניף ועובדים אחרים בבנק, נפתח עד כה רק משפט פלילי אחד בנוגע לשני פקידים ושלושה לקוחות בדסק הצרפתי של הסניף.



המשטרה ייחסה לכהן, המיוצג על ידי עו"ד אילן סופר, חשדות רבים בשל אחריותו הכוללת על המתחולל בסניף ועל ידיעה כי עובדיו אינם מדווחים כנדרש לרשות לאיסור הלבנת הון. יודגש כי משנפתחה החקירה הגלויה כהן כבר לא היה מנהל הסניף.



רוב החשדות נגד כהן נסגרו בשל חוסר אשמה ורק החשד בנוגע לדסק הצרפתי נסגר בשל חוסר ראיות מספיקות. בנוגע לאלמליח, נמסר מהפרקליטות שחשד אחד נסגר בשל חוסר עניין לציבור והשאר מחוסר אשמה. בעניינו של המנהל האחראי בסניף לשעבר, אלי אייזדרופר, טרם התקבלה החלטה.



באפריל 2008 הודיעה הפרקליטות על סגירת התיק נגד המשנה לשעבר למנכ"ל הבנק, בארי בן זאב, מחמת חוסר ראיות מספיקות. לפני חודשים אחדים נסגר גם תיק החקירה נגד האחראי לשעבר על יישום החוק נגד הלבנת הון בסניף איתמר מליח.



בשלב זה, כך נראה, מתמקדים בלהעמיד לדין את הלקוח ארקדי גאידמק. בשלהי 2006 הוא עבר שימוע ראשון בגין עבירת הלבנת הון ובקרוב ייערך בעניינו שימוע נוסף בנוגע לעבירות נוספות הקשורות לאותה פרשה.



ממשרד המשפטים נמסר כי "בפרשה נחקרו כ-30 איש. בימים אלה שוקלים בפרקליטות מיסוי וכלכלה הגשתם של שני כתבי אישום נוספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully