וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יכולת הפירעון מותנית במכירת קרקעות ותוכנית התייעלות

מאת נתן שבע

2.12.2008 / 9:28

נאות הפסגה



>> אי הבהירות לגבי יכולת ההחזר של חברות אשר גייסו כסף בשוק המקומי לפני שנתיים ממשיכה להעיב על הפעילות בבורסה: הפעם מדובר בחברת נאות הפסגה שבשליטת פינחס זלצמן ושלמה מאיר, הפועלת בתחום הנדל"ן למגזר החרדי במודיעין עלית.



לחברה גירעון בהון החוזר של 15 מיליון שקל, וגירעון בהון העצמי של 2.8 מיליון שקל. רואי החשבון של נאות הפסגה מציינים כי יכולת הפירעון של התחייבויותיה מותנית בקיום תוכנית ההנהלה, הכוללת מהלך התייעלות לצורך חיסכון בהוצאות, במסגרתו יאוחדו משרדי מכירות, יפונו שטחים מושכרים ויצומצם כוח האדם. כמו כן מנהלת החברה משא ומתן למכירת קרקעות בהיקף ניכר בשווי העולה על שוויין בספרים.

ברבעון השלישי של 2008 רשמה החברה הפסד של 4 מיליון שקל, שמצטרף להפסד של 9.4 מיליון שקל מתחילת השנה. החברה כלל לא ייצרה הכנסות ברבעון, וקופתה המידלדלת מכילה מזומנים בסך של עשרת אלפים שקלים ו-4.7 מיליון שקל במזומן המוגבל לשימוש. לחברה התחייבויות בסך של 20 מיליון שקל לבנקים ו-60 מיליון לבעלי האג"ח.



עם זאת, בנאות הפסגה טוענים כי "לחברה תחזית סבירה של תזרימי מזומנים חיוביים מפעולות בעתיד הנראה לעין, תזרים חיובי של 50 אלף שקל בשנה הקרובה ותחזית של 1.1 מיליון שקל לשנה הבאה אחריה". כמו כן, לחברה תחזית סבירה לרווחים בעתיד.



בעלי המניות העמידו לחברה הלוואות לזמן ארוך בסך של 3.5 מיליון שקל וכן ערבויות אישיות וערבויות בנקאיות לבנקים להבטחת אשראי שהתקבל. נאות הפסגה אמורה להחזיר עוד 10 מיליון שקל לבעלי החוב בשנה הקרובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully