וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך הפסיד ליאון רקנאטי 400 מיליון שקל

מאת נתן שבע ושרון שפורר

2.12.2008 / 9:28

גמול



מכת דו"חות Q3

>> שנה וחודשיים מאז שרכש ליאון רקנאטי את השליטה בגמול השקעות יחד עם משקיעים נוספים מידיו של אייל יונה, ונדמה שהחברה מתפוררת. גמול הפסידה ברבעון השלישי 77.3 מיליון שקל; מתחילת 2008 הגיע ההפסד ל-179.7 מיליון שקל.



רקנאטי וקבוצת המשקיעים רכשו את השליטה בחברה לפי שווי של 600 מיליון שקל בספטמבר 2007, במחיר ששיקף לה שווי הכפול משווייה בשוק. כיום השווי נמוך מ-50 מיליון שקל - צניחה של 85%. רקנאטי עצמו הפסיד 400 מיליון שקל "על הנייר".



בעקבות ההפסדים שצימצמו את הונה העצמי, החברה אינה עומדת באמות מידה פיננסיות המתחייבות לפי ההסכמים עם הבנקים. רואי החשבון מציינים כי החברה תידרש למקורות מימון נוספים בסכומים משמעותיים כדי שתוכל לעמוד בהתחייבויותיה לבעלי האג"ח, מלווים אחרים ומוסדות בנקאיים. רואי החשבון של החברה מציינים כי "קיימים ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומה של החברה כעסק חי".



בנוסף לדו"חות דיווחה גמול כי ביום שישי ביצע בנק הפועלים "פעולות חד צדדיות בחשבונות החברה, בהן פירעון הלוואה שהיתה לחברה כנגד משיכת כספים מפקדונות החברה, כך שלאחר מכן נותרה החברה עם יתרת חוב של 5.7 מיליון שקל". גמול ציינה כי היא בוחנת את משמעות הפעולות ואת אפשרויות הפעולה שלה.



שבוע קודם לכן קיבלה גמול קיבלה מכתב מבנק הפועלים לפיו היא אינה עומדת בהתחייבויות כלפיו לשמירה על הון עצמי מינימלי של 250 מיליון שקל. במכתב נמסר כי אם עד 28 בנובמבר לא תתוקן ההפרה, יהיה הבנק רשאי להעמיד לפירעון מיידי את כל יתרת חובה לבנק - כ-27 מיליון שקל - ולנקוט את כל האמצעים לגביית החוב. גמול, העוסקת בהשקעות בנדל"ן ובמלונאות, מחזיקה בשליטה בחברת מטיס קפיטל יבואנית סובארו, ובחברות גמול נדל"ן וגמול ייזום.



גמול מציינת כי היא פועלת להשגת המקורות הנדרשים לצורך עמידתה בהתחייבויותיה, אך אין ביכולתה להעריך בשלב הזה את תוצאות הפעולות האלה. הכנסותיה של גמול ברבעון השלישי הסתכמו ב-29.7 מיליון שקל, בדומה להכנסותיה ברבעון המקביל. הפסדים מירידת ערך ומימוש השקעות בסך של 47 מיליון שקל הובילו אותה להפסד תפעולי של 70.7 מיליון שקל ברבעון. הוצאות מימון בסך של 9.8 מיליון שקל הגדילו את ההפסד בשורה התחתונה.



הונה העצמי של החברה הסתכם ב-167 מיליון שקל בסוף הרבעון, והוא מממן כ-12% מהמאזן. כחלק מהתחייבויותיה לבנקים גמול מחויבת להון עצמי מינימלי של 250-300 מיליון שקל. לחברה התחייבויות למחזיקי אג"ח וחוב לבנקים בסך של כמיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully