וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר נסגר בעליות: מדד הנדל"ן זינק ב-12%

נתן שבע

2.12.2008 / 17:32

בתום יום מסחר סוער ותנודתי במיוחד, נסגר המעו"ף בעלייה של 0.8%, ומדד הנדל"ן מחק את הנפילה מאתמול. הדולר נקבע על 3.955 שקלים

המסחר בבורסת תל אביב התנהל היום במגמה מעורבת אך נסגר בעליות: מדד תל אביב 25 עלה ב-0.78% לרמה של 647 נקודות, מדד תל אביב 100 עלה ב-1% לרמה של 574 נקודות ומדד התל טק עלה ב-0.02%. מדד הנדל"ן התאושש מנפילה של 12% אתמול וזינק ב-12%.

התנודתיות בשווקים מסרבת לגווע. בארה"ב נחתו אתמול המדדים המובילים בשיעור של עד 9%. ואולם היום נפתח המסחר בוול סטריט בעליות.

דבריו של הנגיד האמריקאי בן ברננקי אמש, כי הבנק המרכזי יעשה ככל הניתן להחזיר את הכלכלה לפסים של צמיחה, לא עזרו אתמול. ברננקי דיבר גם על המשך הורדות הריבית בארה"ב, שנמצאת ברמה של 1% ועל הזרמה של 30 מיליארד דולר נוספים לשווקים.

עונת הדו"חות הסתיימה ומבול הדו"חות הבעייתים, שחיכו לדקה ה-90, פורסם אתמול. רצף של קשיים של החברות הקטנות - בעיקר בענף הנדל"ן - הותיר שובל הערות של רואי החשבון בדו"חות וכללו אזהרות עסק חי. גם בישראל מתרבים סימני המיתון, כאשר המדד הקרוב שיפורסם בעוד פחות משבועיים צפוי להיות שלילי בשיעור של עד 1%, ועשוי לרמז אף הוא על ההאטה בביקושים. מכת הפיטורים ממשיכה אף היא להכות.

מחירי הסחורות מאבדים גובה לאור ההאטה, ומניות הדשנים בארה"ב הגיבו לכך אתמול בירידות. מניית כי"ל איבדה היום 0.6%.

שלשום בלילה רכש עידן עופר, יו"ר החברה לישראל, ממניות החברה ב-17 מיליון שקל. הדבר לא עזר למניה שהמשיכה לאבד גובה גם אתמול, לאור מצב התובלה העולמי. היום איבדה מניית החברה לישראל 3.9%.

מניית קרדי סוויס שוב גררה את כור לירידות שערים לאחר שצנחה אתמול ב-13% בבורסה בציריך. ההפסד של כור על הנייר מסתכם עד כה בכחצי מיליארד שקל. מניית כור ירדה היום ב-3.5%.

  • עוד באותו נושא:
  • בורסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully