וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היצואנים: עסקות יצוא ב-3 מיליארד דולר מעוכבות בגלל העדר ביטוח אשראי

אורה קורן

2.12.2008 / 9:59

מבקשים להרחיב ביטוח האשראי הממשלתי לעסקות טווח קצר, בנוסף לטווח בינוני וארוך



עסקות יצוא בכ-3 מיליארד דולר "תקועות" בגלל העדר ביטוח אשראי, כך אמר היום יו"ר מכון היצוא, דוד ארצי. לדבריו, על הממשלה להגמיש את הקריטריונים לביטוח אשראי בעסקות יצוא גם לטווח הקצר, לא רק לטווחים הבינוני והארוך.



ארצי הוסיף, כי עסקות אלה היו תורמות תרומה ניכרת להכנסות מט"ח של מדינת ישראל. בימים אלה שהיצוא נמצא בנסיגה דרמטית הכרחי להגיש ליצואנים הישראליים את מלוא הסיוע הממשלתי אשר יאפשר להם לקדם את מכירותיהם בחו"ל ובעיקר לנטרל סיכוני אשראי וסיכונים מסחריים אחרים.



על פי מידע הנמצא בידי מכון היצוא, מסתבר כי במדינות כגון הולנד, איטליה, ספרד ואחרות כבר עם תחילת המשבר העולמי הוגמשו הקריטריונים לביטוח אשראי ולכן יצואנים המתמודדים במדינות אלה נמצאים בעדיפות משמעותית ביחס ליצואנים הישראליים.



מחנק האשראי הבנקאי התגלגל בחודשים האחרונים להססנות רבה בהוצאת מכתבי אשראי על ידי הבנקים. מכתבים אלה מבטחים עסקות יצוא ובלעדיהם לא נעשות העסקות, במיוחד בתקופות של חוסר יציבות.



"הדבר הכרחי במיוחד נוכח מאמצי מכון היצוא להסיט חלק מנתח היצוא הישראלי לשווקים המתעוררים שם הדרישה לביטוח אשראי גדולה יותר", אמר ארצי. לדבריו, תפקידה של חברת אשרא הממשלתית הפועלת בשם המדינה לבטח עסקאות יצוא והשקעות ישראליות בחו"ל לסייע בפתרון הבעיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully