וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יולי עופר דוחה עסקה בהונגריה; הערכות: שיעור הריבית גבוה ולא אטרקטיווי

רז סמולסקי

2.12.2008 / 9:40

הריבית על המטבע ההונגרי עומדת היום על כ-15% לעומת הריבית לפני חצי שנה, שעמדה על כ-7.5%



חברת סנטראל יורופיאן (CEE) בבעלות יולי עופר (76.10) ונמרוד רינות (23.90), הודיעה כי לא תשלים עסקה לרכישה של 15 נכסים מניבים בהונגריה ב-9.1 מיליון יורו.



אי קבלת מימון בנקאי מספק הוא הסיבה שבגללה החליטה החברה לסגת מהעסקה לעת עתה. החברה הוסיפה כי העסקה לא ירדה מהפרק לחלוטין ואם ישתפרו תנאי השוק בחודשים הקרובים היא תשוב אל שולחן המשא ומתן. ל-Themarker נודע כי החברה קיבלה מימון ובכל זאת החליטה שלא למשוך אותו בגלל שיעור הריבית הגבוה ולא אטרקטיווי. הריבית על הפורינט (המטבע ההונגרי) עומדת היום על כ-15% לעומת הריבית לפני חצי שנה, שעמדה על כ-7.5%.



הבנקים בהונגריה כמו במדינות אחרות נוקטים מדיניות של דחיית עסקות לאור השנה הקשה. לפני דו"חות סוף השנה הם מעדיפים לא לממן עסקאות חדשות ולראות קודם את ההחזרים של ההלוואות ותשלומי הריביות בעסקאות שכבר נחתמו.



לפני חמישה חודשים הודעה CEE כי היא מתכוונת לרכוש 15 נכסי נדל"ן מניב מחברת תקשורת הונגרית, שנשלטת על ידי חברת התקשורת הדנית, טלדנמרק. במקביל נחתמו גם הסכמי שכירות לגבי 11 מתוך 15 המבנים. מתוך סכום העסקה, התכוונה CEE להשקיע הון עצמי בשיעור של כ-18% - 1.6 מיליון יורו ואת השאר למנף באמצעות מימון בנקאי.



חברת CEE מסרה בתגובה כי "המימון היום יקר מאוד ולדעתנו אפשר יהיה לקבל תנאי מימון טובים יותר במהלך הרבעון הבא. בסיכום משותף עם הבנק והמוכרת החלטנו לדחות בינתיים את העסקה ולהערכתנו כך נוכל לשפר גם את תנאי העסקה והמחיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully