וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום שני של ירידות חדות בתל אביב: מדד ת"א 25 מאבד 4%; כי"ל צונחת ב-7%

נתן שבע

2.12.2008 / 10:13

טבע מאבדת 3%; מדד הנדל"ן יורד ב-5%; אפריקה צונחת ב-10%


יום שני ברציפות של ירידות שערים בתל אביב בעקבות הנפילות בשוקי העולם. מדד מאבד 4% לרמה של 616 נקודות, מדד משיל 4.1% לרמה של 544 נקודות ומדד יורד ב-3.9%. מחזור המסחר מסתכם ב-55 מיליון שקל.

התנודתיות בשווקים מסרבת לגווע. בארה"ב נחתו אתמול המדדים המובילים בשיעור של עד 9% והבוקר מאבדות הבורסות במזרח כ-5%. החשש ממיתון עולמי שוב היכה בבורסות בארה"ב והירידות הללו עשויות לגרור גם את תל אביב מטה, יום שני ברציפות. חוסר הוודאות לגבי מצבה של הכלכלה האמריקאית ועד כמה עמוק המיתון, לא מצליח לשקוע.

דבריו של הנגיד האמריקאי בן ברננקי אמש, כי הבנק המרכזי יעשה ככל הניתן להחזיר את הכלכלה לפסים של צמיחה, לא עזרו אתמול. ברננקי דיבר גם על המשך הורדות הריבית בארה"ב, שנמצאת ברמה של 1% ועל הזרמה של 30 מיליארד דולר נוספים לשווקים. כל אלה עזרו בעיקר לתשואות על האג"חים שם, שירדו לשפל של כל הזמנים.

עונת הדו"חות הסתיימה ומבול הדו"חות הבעייתים, שחיכו לדקה ה-90, פורסם אתמול. רצף של קשיים של החברות הקטנות - בעיקר בענף הנדל"ן - הותיר שובל הערות של רואי החשבון בדו"חות וכללו אזהרות עסק חי. גם בישראל מתרבים סימני המיתון, כאשר המדד הקרוב שיפורסם בעוד פחות משבועיים צפוי להיות שלילי בשיעור של עד 1%, ועשוי לרמז אף הוא על ההאטה בביקושים. מכת הפיטורים ממשיכה אף היא להכות בכל עבר.

מחירי הסחורות מאבדים גובה לאור ההאטה, ומניות הדשנים בארה"ב הגיבו לכך אתמול בירידות. פוטאש איבדה 8%, אגריום ירדה ב-12% ומוסאיק נחתה ב-16%. גם מגיבה בירידות שערים חדות.

שלשום בלילה רכש עידן עופר, יו"ר , ממניות החברה ב-17 מיליון שקל. הדבר לא עזר למניה שהמשיכה לאבד גובה גם אתמול, לאור מצב התובלה העולמי.

מדד חזר אתמול לירידות חדות של 12% בהובלת שעצרה את מסע ההתאוששות שלה מהשבוע שעבר ממשיכה להתדרדר. הבוקר מאבד המדד עוד 5.3%.

מניית קרדי סוויס שוב גוררת את לירידות שערים לאחר שצנחה אתמול ב-13% בבורסה בציריך. ההפסד של כור על הנייר מסתכם עד כה בכחצי מיליארד שקל.

הירידות בוול סטריט לחצו גם על המניות הדואליות - פותחת בפער שלילי של 2.6%, בפער שלילי של 10%. צנחה אף היא בצל ההודעה על פיטורי 200 עובדים עליה הודיעה, אך פתחה בפער ארביטראז' חיובי של 2.7%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully