וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת ההשקעות הייברידג' קפיטל שבשליטת ג'יי.פי מורגן הגבילה את פדיונות המשקיעים באחת מקרנותיה

סוכנויות הידיעות

2.12.2008 / 9:04

קרן הגידור, המנהלת נכסים בסך 1.9 מיליארד דולר, נפלה ב-32% ב-10 החודשים הראשונים של 2008



חברת ההשקעות הייברידג' קפיטל מנג'מנט, שבשליטת בנק ג'יי.פי מורגן צ'ייס, הגבילה את פדיונות המשקיעים מקרן הגידור האסיאתית שלה במטרה להימנע ממכירת נכסים במחירים הנמוכים משוויים האמיתי – כך דיווחה היום סוכנות הידיעות בלומברג, שציטטה גורם המקורב לחברה.



משקיעים אשר יבקשו למשוך פדיונות מקרן Asia Opportunities Fund של הייברידג', המנהלת נכסים בסך 1.9 מיליארד דולר, יוכלו לקבל רק מחצית מכספים לפני סוף ינואר – כך אמר גורם המקורב לחברה. הקרן, שנפלה ב-32% ב-10 החודשים הראשונים של השנה, צפויה להחזיר את שאר הפדיונות בתוך 12 עד 18 חודשים, לדברי הגורם.

הקרן, לפי בלומברג, תשמור על נכסים שהיא מתקשה למכור כיום, מתוך תקווה כי מחירי הנכסים יתאוששו בעתיד ויאפשרו לה להחזיר ללקוחות את כספם. העמלה למשקיעים שישמרו על אחזקותיהם תרד ל-1.5%, לעומת עמלה של 2% המקובלת בתעשייה.



הקרן מנוהלת על ידי קארל הוטנלוכר, לשעבר הסוחר הראשי של קרן הגידור לונג טרם קפיטל מנג'מנט (LTCM), שקריסתה הובילה לפריצת המשבר הפיננסי של 1998. היא הניבה תשואות של 18.7% ב-2007, 15.4% ב-2006 ו-6.88% ב-2005, אז נוסדה.



ג'יי.פי מורגן צ'ייס, הבנק הגדול בארה"ב לפי שווי נכסים, רכש נתח שליטה בהייברידג' קפיטל מנג'מנט ב-2004, והגדיל את אחזקותיו בחברה ל-78% בחודש ינואר.



אתמול דיווחה בלומברג כי טיודור אינווסמנט, חברת ההשקעות הפרטית המנוהלת על ידי פול טיודור ג'ונס, עצרה את הפידיונות מקרן BVI גלובל והחליטה לפצל את הקרן - התמקדת בהשקעה במניות, אג"ח, סחורות ומט"ח - לשתי קרנות שונות.



למעלה מ-80 חברות בארה"ב התמוטטו, עצרו את הפידיונות או הקפיאו את הנכסים בעקבות משבר האשראי הנוכחי, לפי סוכנות בלומברג. כלכלני מורגן סטנלי מעריכים כי תעשיית קרנות הגידור עלולה להתכווץ בכ-45% עד לסוף החודש הנוכחי ל-1.1 טריליון דולר מרמת השיא של 1.9 טריליון דולר שנרשנה ביוני, לאחר שמשקיעים רבים פדו את השקעותיהם בעקבות המשבר בשווקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully