וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק המרכזי של אוסטרליה הוריד את הריבית ב-1% ל-4.25% - רמתה הנמוכה ביותר מזה שש שנים

סוכנויות הידיעות

2.12.2008 / 8:20

למרות רצף הורדות הריבית - נופלת בורסת סידני ב-3.8%



הבנק המרכזי של אוסטרליה חתך היום את הריבית ב-1% לרמתה הנמוכה ביותר מזה שש שנים, בעקבות המשבר הכלכלי העולמי והחששות כי המדינה תיקלע למיתון עמוק וממושך – הראשון שלה מאז שנת 2001. למרות הורדת הריבית, נופלת בורסת סידני ב-3.8%, בהובלת הבנקים.



נגיד הבנק המרכזי האוסטרלי, גלן סטיבנס, והוועדה המוניטרית של הבנק המרכזי החליטו היום להוריד את הריבית לרמה של 4.25% - הורדת הריבית הרביעית בתוך ארבעה חודשים ורצף הורדות הריבית הארוך ביותר מאז 1991. תחזיות הכלכלנים היו כי הבנק המרכזי יוריד את הריבית ב-0.75%.



בהחלטת הריבית ציין סטיבנס כי "המדיניות המוניטרית יוצאת הדופן נועדה לחדש את ביטחון הצרכנים והעסקים", על רקע נפילה של 44% בבורסת סידני והירידה החדה ביותר במחירי הבתים באוסטרליה מאז 1978. מאז ספטמבר הוריד הבנק המרכזי את הריבית ב-3%.



"לאחר ששקלה את ההתפתחויות הבינלאומיות והמקומיות בחודשים האחרונים, קבעה הוועדה כי יש צורך בהורדת ריבית משמעותית נוספת", אמר סטיבנס, שציין כי למרות שכלכלת אוסטרליה הייתה עמידה יותר מכלכלות מפותחות אחרות שנפגעו בעקבות המשבר, נרשמו לאחרונה סימנים של ירידה בביקוש ובפעילות הייצור.



נתוני התמ"ג של כלכלת אוסטרליה לרבעון השלישי צפויים להתפרסם מחר. תחזיות הכלכלנים הן כי התמ"ג האוסטרלי הצטמצם ב-0.2%, לאחר שעלה ב-0.3% ברבעון השני. כלכלת אוסטרליה צפויה לרשום השנה צמיחה של 1.9% - הצמיחה השנתית האיטית ביותר במדינה מאז 2002.



ראש ממשלת אוסטרליה, קווין ראד, אמר בשבוע שעבר כי הוא עשוי להתיר לתקציב המדינה לגלוש לגירעון – לראשונה מאז 2002 – במטרה למנוע מיתון. בחודש שעבר הכריזה הממשלה האוסטרלית על תוכנתי תמריצים בסך 15.1 מיליארד דולר אוסטרלי שנועדה ליצור 133 אלף משרות, בעיקר בתחומי החינוך והבריאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully