וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשביר לצרכן מציגה רבעון חיובי: הרווח עלה ב-32%

מאת שרית מנחם ועדי דברת

2.12.2008 / 9:40



>> חמש שנים לאחר עסקת חייו, רמי שביט, בעל השליטה בקבוצה המשביר לצרכן, יכול להיות מרוצה. עסקת הרכישה של המשביר לצרכן ותוכנית ההבראה שהנהיג נושאים פירות וקבוצת המשביר לצרכן החדש דיווחה על רבעון של צמיחה.



את הרבעון השלישי של 2008 סיימה הקבוצה עם עלייה של 32%. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הסתכם ב-8.6 מיליון שקל, לעומת 6.5 מיליון שקל (פרופורמה) ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח הנקי נבע בין היתר ממיזוג פעילות המשביר לצרכן עם ניו-פארם, שנרכשה על ידי המשביר בסוף 2007 והביאה לשיפור בפעילות מגזר בתי הכלבו ומגזר הקוסמטיקה והדראגסטורס.

הכנסות קבוצת המשביר לצרכן ברבעון השלישי של 2008 הסתכמו ב-688.4 מיליון שקל, לעומת הכנסות בסך של כ-598.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - צמיחה של כ-15%. הגידול בהכנסות הקבוצה נבע גם הוא בעיקר מהעלייה במכירות של מגזר בתי הכלבו ומגזר הקוסמטיקה והדראגסטורס.



המגמה החיובית שמציגה הקבוצה נמשכת גם בשיעורי הרווחיות: הרווח התפעולי ברבעון השלישי של השנה זינק בכ-79% והסתכם בכ-27.7 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של כ-15.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי ברבעון השלישי של 2008 צמח בכ-27% והסתכם ב-192.4 מיליון שקל, לעומת רווח גולמי של כ-151.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.



תזרים המזומנים של המשביר לצרכן מפעילות שוטפת היה חיובי בסך של כ-18 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2008 ובסך של כ-31 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של השנה. ממאזן המשביר לצרכן עולה כי הונה העצמי של הקבוצה, המיוחס לבעלי המניות של המשביר לצרכן, בסוף ספטמבר 2008 מסתכם בכ-81 מיליון שקל, לעומת כ-39 מיליון שקל בסוף ספטמבר 2007.



"קבוצת המשביר לצרכן הגיעה בתשעת החודשים הראשונים של 2008 לקצב מכירות של יותר מ-2 מיליארד שקל בשנה תוך שיפור ברווחיותה התפעולית", אמר שביט עם פרסום הדו"חות. "אנו רואים את המשך התחזקות בתי הכלבו של רשת המשביר לצרכן כגורם מוביל בענף הקמעונות בישראל. הדו"חות משקפים גם את הפירות הראשונים של המיזוג המוצלח בין המשביר לצרכן לבין ניו-פארם".



המשביר לצרכן מציינת בדו"ח כי העסקה לרכישת 50% ברשת האופנה ג'אמפ, ממייסד הרשת מנחם קופיץ תמורת 7.5 מיליון שקל לא תצא לבסוף לפועל. זאת לאחר שהרשת, שמחזיקה 50% מג'אמפ, הודיעה על העסקה לפני כשלושה שבועות. עוד צוין בדו"ח כי לאור המשבר הכלכלי הפוקד את השווקים ומצבה הכלכלי של ג'אמפ, היא מתקשה לגייס אשראי נוסף מתאגידים בנקאיים. לכן, הנהלת ג'אמפ פועלת להשגת מקורות מימון חיצוניים.



בנוסף, ג'אמפ גיבשה תוכנית צמצום וצופה תחזית סבירה לרווחים ולתזרים מזומנים חיובי. שווי חברת ג'אמפ, הכולל את חלקה באירית (67%), מוערך ב-31.5 מיליון שקל. לגבי פעילות המשביר לצרכן דיווחה החברה כי תפתח חמישה סניפים נוספים ב-2009 ובכך תמנה 35 סניפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully