וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל משרד התמ"ת: לאשר מיד את תוכניות ההאצה, גם בנפרד מרשת הביטחון לפנסיה

אורה קורן

2.12.2008 / 9:28



>> "ועדת הכלכלה של הכנסת צריכה לאשר מיד את תוכנית ההאצה של משרד האוצר לשוק הריאלי, גם אם המחלוקת על רשת הביטחון לפנסיה לא נפתרה" - כך אמר אתמול מנכ"ל משרד התמ"ת, גבריאל מימון, ל-TheMarker.

משרד האוצר גיבש תוכנית האצה למשק, הכוללת סיוע לשוק ההון ולכלכלה הריאלית וכן רשת ביטחון לחוסכי הפנסיה המבוגרים. שלשום טורפד אישורן של כלל התוכניות על ידי מחלוקת, בעיקר על רשת הביטחון.



מימון הבהיר כי אישור התוכנית לשוק הריאלי תאפשר לקדם צעדים לקליטת עובדים, ובכך ניתן יהיה להקל על מצוקת המפוטרים ולהקטין את ממדי האבטלה ב-2009. לדבריו, משרדו מגבש בימים אלה את המהלכים הרגולטוריים לקידום תוכניות ההאצה, ואלה יהיו מוכנות בתוך שבועיים-שלושה בתקציב שאושר בסך כ-250 מיליון שקל. הפעלת התוכניות מותנית באישורן בכנסת.



מרכיב מרכזי בתוכנית הוא מכרז לפריפריה במסלול תעסוקה בתקציב של 100 מיליון שקל, שצפוי ליצור 2,250 מקומות עבודה. לפי התוכנית, מפעל שיזכה בתמיכה יקבל סבסוד ממשלתי להעסקת עובדים למשך 30 חודשים, ויתחייב להעסיק לפחות חמישה עובדים חדשים בתקופה זו.



מפעל גדול - המעסיק יותר מ-100 עובדים ומחזורו יותר מ-100 מיליון שקל בשנה - יוכל לקבל השתתפות מדורגת בשכר. בעשרת החודשים הראשונים יקבל 15% מעלות השכר, בעשרת החודשים הבאים 10% ואחריהם 5% לעשרה חודשים. עסקים בינוניים יתומרצו בסבסוד של 25%, 15% ו-5%, בהתאמה. עסקים קטנים - המעסיקים עד 50 עובדים ומחזורם השנתי עד 25 מיליון שקל - יקבלו תמיכה מדורגת של 30%, 20% ו-10% מעלות שכר העובדים, בהתאמה.



בנוסף, מתגבש מכרז של כ-50 מיליון שקל לעידודה של הקמת מרכז מחקר ופיתוח בפריפריה, שנועד להביא לקליטה של עובדי היי-טק בשכר גבוה. הסיוע עשוי להגיע לממוצע של כ-20% מעלות השכר לשלוש שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully