וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טאואר מפטרת 200 עובדים בישראל

מאת שמואל שוסטר

2.12.2008 / 9:28

מאז מאי פיטרה החברה 400 עובדים בישראל - כ-30% מכוח העבודה שלה; המנכ"ל ראסל אלוונגר: "לחברה אין תוכנית מסודרת לפיטורי עובדים נוספים בעתיד הקרוב"



>> טאואר, יצרנית השבבים ממגדל העמק, פיטרה אתמול 200 מעובדיה בישראל - כ-17% מכוח האדם שלה בישראל. בנוסף פיטרה החברה כ-80 מעובדי ג'אז בארה"ב. הליך הפיטורים מתרחש על רקע המיזוג עם ג'אז וניסיון החברה לצמצם בעלויות ולהשיג חיסכון של 60 מיליון דולר בשנה בסינרגיה עם ג'אז. עד כה העסיקה טאואר כ-1,200 עובדים בישראל ועוד כ-600 עובדים בארה"ב.



הפיטורים בטאואר מגיעים כשבועיים לאחר שהחברה דיווחה על הקטנת ההפסד הנקי שלה ב-40% - ל-21 מיליון דולר או 17 סנט למניה, בהשוואה להפסד נקי של 35 מיליון דולר או 28 סנט למניה ברבעון המקביל ב-2007, ו-31.3 מיליון דולר או 21 סנט למניה ברבעון הקודם. כעת מתברר כי בכוונת טאואר להשיג את מירב החיסכון והקטנת העלויות באמצעות קיצוץ בכוח האדם בחברה.

ראסל אלוונגר, מנכ"ל החברה, אמר אתמול ל-TheMarker כי "לחברה אין תוכנית מסודרת לפיטורי עובדים נוספים בעתיד הקרוב". לדבריו, רק מחצית מ-200 העובדים שפוטרו אתמול קשורים למיזוג עם ג'אז ולהשגת יעדי החיסכון. יתר הפיטורים נכפו על החברה כתוצאה מהמשבר.



אלוונגר האשים את המדינה בפיטורים ואמר: "נאלצנו לפטר את העובדים בעיקר מפני שהמדינה לא עמדה בהתחייבויותיה כלפי טאואר. בשלב הזה המדינה חייבת לטאואר 45 מיליון דולר - העלות השנתית של העסקת עובדי טאואר. בעוד שהממשל האמריקאי פועל באופן אקטיווי כדי לסייע לכלכלה, מתנערת הממשלה בישראל מהבטחותיה למעסיק הגדול בצפון".



מאז מאי הפחיתה טאואר את מצבת כוח האדם שלה בישראל בכ-400 משרות - כ-30% מכוח העבודה בישראל, לפני הצמצומים. גל הפיטורים הקודם התרחש בתחילת מאי, אז פיטרה טאואר 150 מעובדיה המקצועיים - כ-11% מכוח העבודה שלה באותה תקופה, רובם מהנדסים ממחלקת המחקר והפיתוח ועובדים תומכי ייצור.



טאואר, שבשליטת החברה לישראל שבשליטת סמי ועידן עופר, מככבת בכותרות בשנים האחרונות בעיקר על רקע הקמת מפעל השבבים החדש (FAB2), שהוקם בהשקעת ענק של 1.5 מיליארד דולר. המפעל הוביל את החברה להפסדים כבדים בעשור האחרון, שבמהלכו עלו לא פעם שאלות בנוגעות להמשך קיום החברה.



בספטמבר השלימה טאואר את המיזוג עם ג'אז טכנולוגיות, חברה המתמחה בייצור מוצרים עתירי רכיבים אנלוגיים, בעסקת החלפת מניות לפי שווי הון עצמי של 40 מיליון דולר לג'אז. עם הרכישה הודיעה טאואר כי מטרתה היא ליצור את החברה הגדולה בעולם במתן שירותי ייצור של מוליכים למחצה בטכנולוגיות ייחודיות, שתיהנה מהכנסות של 443 מיליון דולר בשנה. עם פרסום הדו"חות האחרונים מסרה טאואר כי "בעקבות המיזוג אנו מאמינים כי נוכל להשיג חיסכון שנתי של כ-60 מיליון דולר בעלויות בכלל של טאואר וג'אז, כולל בגין סינרגיות - חיסכון אותו נתחיל לראות ב-2009".



במשך הרבעון השלישי של 2008 השלימה טאואר את שינוי מבנה ההון של החברה שהביא את החברה לרשום רווח הון חד פעמי של 130 מיליון דולר ברבעון, והקטין את חובותיה שהיו עד כה 450 מיליון דולר - ב-250 מיליון דולר.



כחלק מההסכם השקיעה החברה לישראל 20 מיליון דולר בשטרי הון של טאואר והתחייבה להשקיע עד 20 מיליון דולר נוספים בשלב מאוחר יותר. לאחר הזרמת ההון ומחיקת החובות, יחזיקו הבנקים לאומי והפועלים בכ-20% מהחברה כל אחד - ההחזקה המקסימלית המותרת לבנקים בחברה בודדת.



מניית טאואר נסחרת כיום בשפל של 22 סנט לאחר שאיבדה 85% מערכה מתחילת השנה. המניה נסחרת מתחת לרף המינימום למסחר בבורסת נאסד"ק, אולם עם ההגמשה הזמנית של כללי המסחר בבורסה תוכל המניה להמשיך ולהיסחר לפחות עד אמצע 2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully