וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרכז ההשקעות: אם טאואר לא תעמוד ביעד התעסוקה נדרוש מהחברה החזר מענקים

אורה קורן

2.12.2008 / 9:28

טאואר קיבלה מענקי ממשלה ב-160 מיליון דולר. מרכז ההשקעות: "נבדוק אם החברה לא מפטרת עובדים שהתחייבה להעסיק". החברה דורשת יתרת מענק בהיקף של 80 מיליון דולר



>> משרד התמ"ת ידרוש מיצרנית השבבים טאואר סמיקונדקטור להחזיר חלק מהמענקים שקיבלה, אם יתברר כי הפיטורים המצטברים שהיא ביצעה ב-2008 גורמים לה להחמיץ את יעד התעסוקה, שעל בסיסו קיבלה מענקי השקעות.

"המשבר העולמי מחריף ככל הנראה את המשבר שבו מצויה החברה", אמר מנהל מרכז ההשקעות במשרד התמ"ת, חזי צאיג. "נבדוק אם הם עומדים ביעדים - אם הם לא מפטרים עובדים שהם התחייבו להעסיק. אם הם לא עומדים ביעדים, לא ננהג בסלחנות. עד כה, למרות המשבר הכלכלי, דרשנו מחברות שלא עמדו ביעדים החזר מענקים", הוסיף.



טאואר קיבלה מענקי ממשלה בסך 160 מיליון דולר להקמת מפעל השבבים החדש (FAB2(, מתוך 250 מיליון דולר שהובטחו לה. כדי לקבל את המענק טאואר הגישה תוכנית שבה התחייבה על היקף יצוא ותעסוקה, המתווסף לזה שהיה במפעל הישן (FAB1(. על פי החוק, חברה שעומדת חלקית ביעדיה צריכה להחזיר חלק מהמענק שקיבלה, כך שיתאים לפער בין התוכנית העסקית שהגישה למציאות. בפועל, טאואר לא עמדה מיום הקמתה ביעדי היצוא, אולם מרכז ההשקעות לא דרש ממנה החזר מענקים.



בימים אלה טאואר אף דורשת מהמדינה את יתרת המענק שלטענתה מגיעה לה בהיקף של 80 מיליון דולר. בחברה הזהירו כי אם המענק לא יתקבל, יהיה מרכז ההשקעות אחראי לסגירת החברה ולפיטורי כל עובדיה. במרכז ההשקעות ובמשרד האוצר טוענים כי על פי החוק, פג תוקף האישור לאחר שהחברה לא עמדה בלוח הזמנים שהגישה להקמת המפעל.



הליך הפיטורים של טאואר מתרחש על רקע מיזוג החברה עם ג'אז וניסיון החברה לצמצם בעלויות ולהשיג חיסכון של 60 מיליון דולר בשנה בסינרגיה עם ג'אז. טאואר העסיקה כ-1,200 עובדים בישראל ועוד כ-600 בארה"ב.



בתחילת מאי פיטרה טאואר 150 מעובדיה המקצועיים - כ-11% מכוח העבודה שלה, רובם מהנדסים ממחלקת המחקר והפיתוח ועובדים תומכי ייצור - על רקע הירידה בשער הדולר מול השקל ושחיקת הרווחיות בשוק המוליכים למחצה נותנות את אותותיהן ביצרנית השבבים .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully