וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעל אנדורן מאיימת על נתן חץ: אם תמשכו דיווידנד - נשקול לא להעניק לכם אשראי בעתיד

מאת רותם שטרקמן

2.12.2008 / 6:58

באחרונה הכריזה אמות השקעות על חלוקת דיוודנד של 426 מיליון שקל ■ אמש הורידה מעלות את דירוג החברה ל-A



עונת הדו"חות שהסתיימה אתמול הראתה עד כמה המצב בחברות בבורסה חמור, ועד כמה השנה הבאה תהיה ממוקדת בנפילת חברות ובהסדרי חוב. כיום כבר ברור ש-2009 תהיה השנה שבה יתעוררו מאות סכסוכים מקומיים בין חברות שגייסו כסף לבעלי האג"ח שלהן בנוגע לפירעון החוב, להיקפו ולמועדי הפירעון.



כבר עתה אפשר לראות את הצדדים נערכים לאותם סכסוכים. מכתב שנשלח בידי יעל אנדורן, מנכ"לית עמיתים (קרנות הפנסיה הוותיקות), שהגיע ל-TheMarker מבטא אולי את יריית הפתיחה במלחמה שבין בעלי האג"ח לבעלי השליטה בחברות. המכתב החריף ממוען לנתן חץ, יו"ר אמות השקעות. אנדורן מעלה במכתב דאגה לחוב שחייבת אמות למשקיעים שרכשו את האג"ח שלה. היא מוטרדת מההיחלשות של אמות בעקבות הכרזתה מלפני עשרה ימים כי תחלק דיווידנד ענק של 426 מיליון שקל. בעמיתים הביעו חשש מהורדת הדירוג בעקבות חלוקת הדיווידנד ובאמת אתמול בשעות הערב הורידה מעלות את דירוג החברה ל-A.

הדיווידנד החריג שעליו הכריזה אמות נובע כנראה ממצוקת המזומנים הזמנית באלוני חץ, החברה האם של אמות. גם שוק ההון הגיב באופן דומה לחשש של אנדורן, שכן ביום ההודעה על הדיווידנד צנחה האג"ח של אמות ב-17% והמניה זינקה ב-12%. לאחר מכן עלתה האג"ח.



>> בעמיתים אומרים כי לקראת ההתרחשויות שצפויות בשנה הקרובה חשוב שבעלי החוב יהיו אקטיוויים ויקבעו כללים לחברות, וכן יוודאו שהן פורעות את חובן: "דווקא בתקופה כזו היינו מצפים שבעלי החברות ינהגו ביתר שמרנות ויתייחסו לאינטרסים של בעלי החוב".



המכתב של עמיתים לחץ



וכך כותבת אנדורן לנתן חץ:



"הנדון: השפעת חלוקת דיווידנד באמות על יכולת החזר החוב.



"ב-20 בנובמבר 2008 הודיעה אמות על חלוקת דיווידנד מיוחד בסכום של 426 מיליון שקל; סכום הגבוה פי שבעה מהמדיניות המוצהרת של החברה ופי חמישה מהדיווידנד שחולק בשנתיים האחרונות. גם לאחר פגישתנו בנושא, אנו כבעלי איגרות חוב שהונפקו בידי אמות חוששים כי חלוקה זו עלולה לפגוע ביכולת החזר החוב של החברה, ובנוסף תהיה לחלוקה זו השפעה שלילית על יכולתה של אמות לגייס חוב נוסף בעתיד או למחזר חוב. בנוסף, קיים חשש ממשי, שאף אתה מודע אליו, כי חלוקת הדיווידנד החריג עשויה לגרום להורדת דירוג החברה.



"לא ברור לנו כיצד בתקופה זו של משבר נזילות גלובלי מאשר הדירקטוריון משיכה של מרבית קופת המזומנים בחברה, שאמורה לשמש הן כמקור להחזר חוב הן לפיתוח עסקי של החברה. ידוע לך היטב כי ההסבר שניתן בידי הדירקטוריון בהחלטתו מהיום, אין בו כדי לתת מענה כלשהו לחששותיהם של בעלי החוב באשר להגדלת סיכון החברה כתוצאה מחלוקת דיווידנד כה משמעותי ביחס להיקף הפעילות של החברה.



"אנו פונים אליך שוב כיו"ר דירקטוריון החברה בדרישה למנוע את חלוקת הדיווידנד. לאור התנהלותה של החברה, אנו נשקול בעתיד מתן חוב כלשהו לחברה או לחברות הקשורות לקבוצה.



"אבקשך כי מכתבי יועבר לידיעת כל הדירקטורים בחברה".



תגובת אמות



מאמות נמסר בתגובה כי החברה פועלת על פי הדין. היא מפנה לדיווח המיידי מ-20 בנובמבר 2008 בדבר חלוקת הדיווידנד ולהכרזה על מדיניות דיווידנד ל-2009. כן היא מפנה להבהרה, כי היו פניות של כמה משקיעים מוסדיים לקבלת הבהרות לעניין הדיווידנד המיוחד בסך 3.19 שקלים למניה, שעליו החליט דירקטוריון החברה. "הדירקטוריון מבהיר כי ההחלטה בדבר חלוקת הדיווידנד המיוחד נבעה משינוי בתוכניותיה העסקיות של החברה, לרבות צמצום תוכניות ההשקעה של החברה בשנים הקרובות. הדיווידנד המיוחד הנ"ל הוא בעל אופי חד פעמי", כותבת אמות.



שלא באופן רשמי טענו אתמול מקורבים לאמות, כי ההון העצמי של החברה גם אחרי חלוקת הדיווידנד גבוה מההון העצמי שהיה בעת גיוס האג"ח. לדבריהם, גם פרמטרים פיננסיים אחרים משופרים יותר מבעבר, והם מזכירים כי גם שוק ההון הפנים זאת, שכן האג"ח חזרה למחירה מלפני ההודעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully