וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרושה רווקה אמינה

מעיין כהן

2.12.2008 / 9:40

מיזוג, אתר היכרויות חדש בו השקיע יוסי ורדי, יוצר רשת חברתית שאמורה למנוע בעיות אמינות



>> בצדק או שלא בצדק, אמינות מעולם לא נתפשה כצד החזק של האינטרנט. מעטה האנונימיות והקלות בה ניתן לזייף זהות, הפכו את הרשת לגן עדן למתחזים. עם פריחת הרשתות החברתיות, נטשו רבים את הכינויים לטובת חשיפת זהותם - כולל פרישת כל חייהם בתמונות ובקטעי וידיאו. ואולם לפעמים גם כאשר הגולש מזוהה בשמו ובתמונתו, לא תמיד ברור מי האדם שעומד מאחורי התמונה, ועד כמה הוא אמין. את הבעיה הזאת מנסה הסטארט-אפ מיזוג (Meezoog) לפתור, על-ידי חישוב "אמינות חברתית" - או כדברי החברה, "יוצרת שיקוף מהימן של המרקם החברתי של הגולשים".

בבסיס הפיתוח עומדת התפישה כי אם אדם הוא חבר שלך או של חברים שלך, סביר להניח שהוא אדם אמין. ככל שהוא יותר קרוב ליותר חברים - כך עולה רמת האמינות שלו. על פי תפישה זו, אמינות היא מדד סובייקטיווי שמושפע ממערכות הקשרים השונות של האדם. האלגוריתם של מיזוג מנתח את קשריהם החברתיים של משתמשי האינטרנט ומציג לכל אדם אומדן של עומק הקשר החברתי שלו עם כל אדם אחר.



"כשאנחנו פוגשים משתמש ברשת, אין לנו מושג אם זה אכן הוא. כך אנחנו נחשפים לסוטים ולפדופילים - וזה חסם לכניסה לאינטרנט", אומר טוביה רוזנטל, אחד ממייסדי החברה. "הטכנולוגיה שפיתחנו היא מנוע אלגוריתמי שיודע לאבחן עד כמה הזהות הווירטואלית משקפת את האדם. אנחנו מנתחים את הקשרים החברתיים בין אנשים. יכול להיווצר אמון בין אנשים, על אף שלא נפגשו. זה דומה לדירוג (Rank) שגוגל מעניקה לעמודים באינטרנט. אנחנו עושים משהו דומה עם משתמשים".



מיזוג הוקמה בתחילת 2007 על ידי רוזנטל, חנן שולמן ואראל סגל, בסיוע משרד המדען הראשי במשרד התמ"ת. החברה גייסה כ-300 אלף דולר עד היום ממשקיעים פרטיים, בהם משקיע האינטרנט יוסי ורדי. מיזוג הקימה רשת חברתית בינלאומית המתמקדת בהיכרויות, ומתכוונת להציע אפליקציה לפייסבוק. "בעיית האמינות כואבת במיוחד באתרי היכרויות", אומר רוזנטל, "אנשים רבים התייאשו מהם. במיזוג, הגולשים מוצאים אנשים עם קרבה חברתית גבוהה, ואפשר לראות את עומק הקשר ביניהם, ואת רמת האמון החברתי בהם, בלי אינטרסים של האתרים עצמם".



הרשת, שהושקה באחרונה, מציעה שירותי היכרויות חינם. בעתיד צפוי המודל העסקי של מיזוג להשתנות ולהתבסס על הכנסות מדמי מנוי עבור שרותי פרמיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully