וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר מתחזק בכל העולם: מה התחזיות למחירי הסחורות ולשער הדולר בישראל?

TheMarker

2.12.2008 / 10:43

הבורסות חוזרות לצבע האדום, מדד הייצור בארה"ב צנח לרמה הנמוכה מזה 26 שנים ירידה חדה בפעילות הייצור נרשמת לא רק בארה"ב אלא גם באירופה ובאסיה ומרמזת על מיתון כלכלי עולמי



הבורסות חוזרות לצבע האדום, מדד הייצור בארה"ב צנח לרמה הנמוכה מזה 26 שנים ירידה חדה בפעילות הייצור נרשמת לא רק בארה"ב אלא גם באירופה ובאסיה ומרמזת על מיתון כלכלי עולמי. לדברי רודיאן רחנייב אנליסט בכיר בפינוטק "המטבעות שנסחרו תחת לחץ של ביקוש גובר הם הדולר האמריקאי והיין היפאני שהתחזקו כנגד כל המטבעות". כעת נסחר הדולר סביב הרמות של 1.2655 אל מול היורו, סביב הרמות של 93.30 אל מול היין וסביב הרמות של 1.4910 אל מול הליש"ט.



אתמול נאם הנגיד האמריקאי בועידה בטקסס, "בתקופות של האטה כלכלית יש לאפשר נזילות גבוהה ככל שניתן", כך רומז הנגיד האמריקאי בן ברננקי על הורדות ריבית נוספות מכיוונה של ארה"ב וכן במדינות שאר העולם. נגיד הפדרל ריזדרב הדגיש את החשיבות הגבוהה שיש להתערבות הממשלתית ולתכניות ההאצה שמטרתן למנוע קריסת שווקים מוחלטת ולאפשר יציבות לאורך זמן. "הכלכלה בהאטה משמעותית ומבחינים בכך באופן מובהק, את זאת כבר כל אחד מאיתנו כבר יודע", אמר הנרי פולסון, שר האוצר האמריקאי במסיבת עיתונאים בוואשינגטון.



המטבע היפאני רשם הופעה מרשימה כנגד כל המטבעות העומדים לקראת קיצוץ ריבית. אירופה, בריטניה, ניו-זילנד ואוסטרליה. לדברי רחנייב "לאור הירידות במדד המניות וקיצוצי ריבית נרחבים בכל העולם יש למטבע היפאני סיבות טובות להמשיך ולהתחזק גם בטווח הקצר וגם בטווח הבינוני-ארוך".



היום יתפרסמו אינדקס מחירי הבתים בבריטניה, הצפי בפינוטק הוא לירידה נוספת של 1.0%-, הנתונים החלשים עשויים להחליש את המטבע הליש"ט לרמות נמוכות יותר.



דולר/שקל: הבנק המרכזי הודיע לפני יומיים כי ימשיך לרכוש מט"ח ויגדיל את היתרות שברשותו ל40-44 מיליארד דולר, כיום רזרבות המט"ח ברמה של 36.829 מיליארד דולר. לדברי רחנייב "הודעה זו בתוספת התחזקותו של הדולר בזירה הגלובלית, דוחפים את שער הדולר מעלה וכעת הוא נסחר ברמה של 4.00 שקלים. מבחינה טכנית ההתנגדות הקרובה ניצבת על 4.0300 ואילו רמת התמיכה אותה ירצה הצמד לבחון היא 3.9500".



זהב: המתכת היקרה נסחרת תחת לחץ של מימושים המגיע משני מקורות עיקריים, הראשון הוא הדולר המתחזק מביא לירידת המחיר הנומינלי ובנוסף הירידות החדות בבורסות יוצרות ציפיות להתפוגגות אינפלציונית ומקטינה את האינטרס להחזיק בזהב. "עם ההאטה הגלובלית יורד הביקוש לכלל הסחורות ובינהם גם לזהב ומגמת היחלשותו לא תימשך לאורך זמן רב" מסר סוחר בכיר מלונדון. כעת נסחר חוזה עתידי על הזהב סביב הרמות של 770.0 דולר לאונקיה.



נפט: הנפט יורד לרמתו הנמוכה מזה 3 שנים כשארגון אופ"ק דחה את פגישתו הקרובה ל-17 לדצמבר. כניסת העולם למיתון ונתוני הייצור המאכזבים כל כך מכיוונם של ארה"ב אירופה וסין מגבירים את ההערכות כי הביקוש לאנרגיה ימשיך לדעוך, הערכות אלה מדרדרות את מחירו של הזהב השחור המשמש כמקור אנרגיה עיקרי. כעת מחירו של הנפט נע סביב 49.0 דולר לחבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully