וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק גולדמן סאקס צפוי לדווח על הפסד של 2 מיליארד דולר ברבעון הרביעי

רויטרס

2.12.2008 / 11:34

כך אמרו מקורות בתעשיית הפיננסים לעיתון "וול סטריט ג'ורנל"



בנק גולדמן סאקס צפוי לדווח על הפסד של 2 מיליארד דולר ברבעון הרביעי – כך אמרו מקורות בתעשיית הפיננסים לעיתון "וול סטריט ג'ורנל".



ההפסד הרבעוני, ששווה ערך ל-5 דולר למניה, יהיה ההפסד הראשון עבור גולדמן כחברה ציבורית. ההפסד נובע מביצוע מחיקות ערכים של נכסים שונים, החל ממניות ועד לנדל"ן מסחרי, לפי העיתון.



סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי מומחים בתעשיית הפיננסים מעריכים שהפסדי גולדמן סאקס יעמדו של 1.27 דולר למניה ברבעון הרביעי.



גולדמן סאקס הוא בית ההשקעות הרווחי ביותר בוול סטריט. הוא אחד הבודדים שחמקו ממשבר המשכנתאות, בזכות החלטה יוצאת דופן של סמנכ"ל הכספים שלו, דיוויד ויניאר, והמנכ"ל לויד בלנקפיין, אשר במהלך 2007 החליטו להפנות גב לשוק ני"ע מגובי משכנתאות ולהמר נגדו.



בסוף ספטמבר הודיע המשקיע המיליארדר וורן באפט כי ישקיע 5 מיליארד דולר במניות גולדמן סאקס. במסגרת העסקה רכש באפט מניות בכורה תמידיות המחלקות דיווידנד של 10% ללא הגבלת זמן, ויש להן עדיפות על תשלום דיווידנדים לבעלי מניות רגילות. לגולדמן יש אופציה לרכוש בחזרה מניות אלו בכל עת בפרמיה של 10%.



באפט רכש גם אופציות לרכישה של מניות רגילות בשווי 5 מיליארד דולר תוך חמש שנים, במחיר של 115 דולר למניה. אופציות אלו יעניקו לו נתח של 9% בגולדמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully