וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלנים בארה"ב מזהירים: הכלכלה האמריקאית עשויה לעמוד בפני המיתון הארוך ביותר מאז מלחמת העולם השנייה

סוכנויות הידיעות

2.12.2008 / 11:54

כלכלנים: "יום אחד אולי יתייחסו למשבר הזה בתור המיתון הגדול"



כלכלת ארה"ב, שנכנסה באופן רשמי למיתון בדצמבר 2007 לפי הלשכה למחקר כלכלי בארה"ב (NBER), עשויה להיות בעיצומו של השפל הכלכלי הארוך מאז מלחמת העולם השנייה בעקבות העלייה החדה בשיעור האבטלה והקיפאון בשוקי האשראי - כך הזהירו כלכלנים שצוטטו על ידי סוכנות הידיעות בלומברג.



אתמול מסרה NBER, שנחשבת לפוסקת העליונה בנושאי מיתון בארה"ב, כי ארה"ב נכנסה למיתון כבר בסוף 2007, כאשר החלה ההצטמצמות בשוק העבודה. הפעם האחרונה בה הייתה ארה"ב במיתון הייתה בחודשים מארס עד נובמבר 2001. משמעות הדיווח היא כי ארה"ב הייתה המדינה הראשונה שנכנסה למיתון מבין כלכלות העולם, כאשר כלכלות יפאן ואירופה הצטרפו אליה ברבעון השני של 2008 - המיתון השנתי המקביל הראשון בשלוש הכלכלות מאז מלחמת העולם השנייה.



"המיתון נמשך כבר 12 חודשים, וזאת רק ההתחלה. אנחנו צופים נתוני מקרו חמורים למדי ברבעון הרביעי, והרבעון הראשון של 2009 יהיה גם הוא עגום למדי. הכלכלה לא הולכת להתאושש עד ששוקי האשראי יחזרו לפעול", אמר סטיבן סטנלי, הכלכלן הראשי לענייני כלכלת ארה"ב ב-RBS גריניץ' קפיטל, לבלומברג.



תקופות המיתון הארוכות ביותר מאז מלחמת העולם השנייה הן המיתונים שהסתיימו במארס 1975 ונובמבר 1982, כאשר שניהם נמשכו 16 חודשים. השפל הכלכלי הגדול של שנות ה-30, לשם השוואה, נמשך 43 חודשים, מאוגוסט 1929 עד מארס 1933.



"יום אחד אולי יתייחסו למשבר הזה בתור המיתון הגדול. בתחילת השנה נראה היה שאנחנו עומדים בפני מיתון שטחי, בשל מחירי האנרגיה הגבוהים, אולם עם הקריסה של המגזר הפיננסי נראה שאנחנו עומדים בפני מיתון חמור בהרבה", אמר נורברט אור, יו"ר המחלקה האחראית למדד הייצור במכון המחקר ISM. אתמול דיווח ISM כי פעילות הייצור בארה"ב הצטמצמה בשיעור החד מזה 26 שנים בחודש נובמבר, בעקבות המשבר הכלכלי העולמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully