וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתי ההשקעות על דיסקונט: הסיכוי עולה על הסיכון - תוצאות סבירות בהשוואה לסקטור

TheMarker

2.12.2008 / 11:55

ההמלצה של אי.בי.אי על מניית בנק דיסקונט היא 'קנייה' במחיר יעד של 5.6 שקלים למניה. בכלל פיננסים העניקו לדיסקונט המלצת 'תשואת יתר' במחיר יעד של 6 שקלים למניה


בנק דיסקונט פרסם ביום ראשון בלילה את דו"חות רבעון שלוש ב-2008 והציג רווח סביר יחסית לתקופה של 110 מיליון דולר. בחינה של הדו"ח מעלה כי המחיקות בסך של 169 מיליון שקל על ניירות הערך של ליהמן בראדרס ווואשינגטון מיוצ'אל הפילו את שורת הרווח של דיסקונט.

בתי ההשקעות אי.בי.אי וכלל פיננסים פירסמו היום תחזית מעודכנת למניית והציגו הנחה אופטימית אך זהירה לגבי מניית הבנק. על פי סקירת שני בתי ההשקעות הרע ביותר כבר מאחורי הבנק ונראה כי דיסקונט ההתגבר על המחיקות בתיק ניירות הערך. ההמלצה של אי.בי.אי על מניית בנק דיסקונט היא 'קנייה' במחיר יעד של 5.6 שקלים למניה. בכלל פיננסים העניקו לדיסקונט המלצת 'תשואת יתר' במחיר יעד של 6 שקלים למניה.

מניית דיסקונט רשמה מתחילת השנה ירידה של 64%, הירידה הגדולה ביותר בסקטור הבנקאי. החששות לגבי מניית דיסקונט התמקדו בתיק ניירות הערך של דיסקונט בחו"ל. תיק ניירות הערך של הבנק הסתכם בסך של 29.8 מיליארד שקל מתוך זה כ-7 מיליארד שקל בניירות ערך שאינם של ממשלות ושל סוכנויות ממשלתיות. סכום זה כולל כ-5.6 מיליארד שקל באג"ח והיתרה במניות.

בבית ההשקעות כלל פיננסים העריכו שהדו"ח הנוכחי של דיסקונט מצביע על צמיחה בהכנסות לצד מהלכים אמיצים בצד ההוצאות והסיכוי גובר על סיכון. לדברי יובל בן זאב, מנהל המחקר בכלל פיננסים "עם רווח נקי של 111 מיליון שקל ותשואה להון של 4.8% אפשר היה לטעון שמדובר בדו"ח חלש ומאכזב אבל הדו"ח מפתיע לטובה על רקע החששות בשוק והדו"חות החלשים בסקטור ולאור האופטימיות העתידית שמפגין הדו"ח".

בן זאב מציין לטובה את הכנסות המימון המוצלחות של דיסקונט שעמדו על שיעור של 1.057 מיליארד שקל ואת הזינוק בשיעור של 9.1% בהכנסות דיסקונט מהמגזר הקימעוני. כמו כן חלה עלייה חדה בהכנסות דיסקונט מעמלות, הכנסות אלו הסתכמו ברבעון שלוש ב-624 מיליון שקל - זינוק הבהשוואה לממוצע של 554 מיליון שקל בששת הרבעונים שקדמו לרבעון הנוכחי.

היבט חיובי נוסף לדיסקונט הוא תוכנית ההתייעלות של הבנק המובנת בלב תוכנית העבודה של הבנק ל-2009. על ידי תוכניות פרישה קיבוציות של 300 עובדים והסבת מערכת המיחשוב של הבנק. לדברי בן זאב "האופטימיות שלנו לגבי דיסקונט מגולמת בהכנסות גבוהות, הפרשות סבירות ותכנית ההתייעלות".

לדברי ליאור רבינובץ, אנליסט הסקטור הפיננסי באי.בי.אי "בנק דיסקונט הציג רווח סביר יחסית לתקופה המחיקות כשליהמן בראדרס הייתה הגורם השלילי הבולט שהפיל את הרווח, להערכתנו תיק זה אמור לתקן ברבעונים הקרובים". בבית ההשקעות העריכו כי מחיר היעד הנוכחי משקף כבר את ההרעה בתוצאות הבנק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully