וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל בנק לאומי בריטניה, מיקי פרידמן, פוטר מבנק לאומי בשל חשד למעילה בעת שכיהן כמנהל הסניף המרכזי

טל לוי

2.12.2008 / 12:26

פרקליטות מחוז תל אביב העבירה לפני שבוע את טיוטת כתב האישום לפני שימוע


בנק הודיע היום כי החליט לפטר את מנחם (מיקי) פרידמן, וזאת בעקבות הפרת חובת אמונים חמורה כלפי הבנק, תוך שלילת זכויותיו לפיצויי פיטורין.

פרידמן חשוד שבעת שכיהן כמנכ"ל סניף בנק לאומי המרכזי ברחוב יהודה הלוי העמיד אשראי בהיקף של 25 מיליון שקל לטובת 14 לקוחות שונים שלא בסמכות, ללא בטחונות וללא ערבויות מתאימות. החשד הוא שפרידמן העניק את ההטבות, במהלך 2007, בתמורה לשוחד שקיבל.

לפי החשד, מאיר עובדיה - בעל רשת הרהיטים ניקולטי, בנו - איש השוק האפור לשעבר רפי עובדיה ואייל קורנבליט, חברו לפרידמן - לשעבר מנכ"ל הסניף המרכזי של לאומי, כדי לגנוב כ-30 מיליון שקל באמצעות מתן אשראי ללווים פיקטיוויים. לטענת המשטרה, ההלוואות ניתנו ב-2007-2006 על סמך הצהרת עושר בלבד, ללא ביטחונות של ממש וללא קיום נהלי הבנק המחייבים. פרקליטות מחוז תל אביב העבירה לפני כשבוע את טיוטת כתב אישום לפני שימוע.

לפי טיוטת כתב האישום, מאיר עובדיה - מבעלי חברת הרהיטים ניקולטי; בנו רפי עובדיה; ואייל קורנבליט שהיו בעלי חברה לניכיון צ'קים; קשרו קשר לקבלת כספים במרמה מהסניף המרכזי של לאומי. השלושה ניצלו את קשרי החברות בין מאיר עובדיה לבין פרידמן, כדי לקבל אשראי רחב היקף על בסיס הצהרות עושר פיננסי בלבד בהן מציין נוטל ההלוואה רשימת נכסים שבבעלותו. לפי התכנון, פרידמן אישר את האשראי, תוך שהוא "עוצם את עיניו לגבי אמיתות הפרטים כמו גם לגבי יכולת או כוונת החזר ההלוואה. בחלק מהמקרים פרידמן אף היה מודע לכזב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully