וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת שוודיה נחלצת לעזרתה של תעשיית הרכב המקומית: תגן על וולוו וסאאב מקריסה בעקבות ההאטה בשוק

סוכנויות הידיעות

2.12.2008 / 12:43

וולוו וסאאב נמצאות בבעלותן של פורד וג'נרל מוטורס האמריקאיות, שנקלעו לסף פשיטת רגל בעקבות המשבר



ממשלת שוודיה תחלץ את יצרניות המכוניות המקומיות וולוו וסאאב, אשר נמצאות בבעלותן של יצרניות הרכב האמריקאיות פורד וג'נרל מוטורס, במטרה להבטיח את קיומה של תעשיית הרכב המקומית שנקלעה לקשיים בשל חשיפתה ליצרניות המכוניות בארה"ב - כך אמרו בכירים בממשלת שוודיה לסוכנות הידיעות אי.אף.פי.



"הממשלה השוודית מחויבת לתמיכה ביצרניות המכוניות. אנחנו יכולים להבטיח שנגן על תעשיית הרכב בשוודיה, משום שהיא מהווה חלק חשוב מהכלכלה שלנו", אמר פרנק נילסון, דובר משרד היזמות והאנרגיה של שוודיה, לאי.אף.פי.



תעשיית הרכב השוודית אחראית ל-15% מפעילות היצוא של שוודיה. פורד וג'נרל מוטורס, בעלות וולוו וסאאב, הגיעו לסף פשיטת רגל ומבקשות כעת סיוע חירום מהממשל בארה"ב לאחר שנקלעו לקשיים בעקבות המשבר הכלכלי העולמי והירידה בביקוש למכוניות. פורד מסרה אתמול כי היא שוקלת למכור את וולוו, במסגרת בחינה של מותגי החברה ולאור הקשיים בתעשיית הרכב העולמי.



בראיון לאי.אף.פי, אמר נילסון כי ללא קשר לזהות הבעלים של וולוו תמשיך הממשלה השוודית לתמוך בתעשיית הרכב המקומית, האחראית להעסקתם של עשרות אלפי בני אדם באמצעות מאות ספקים ומפיצים.



"אנחנו רוצים לשמור על התעשייה ולהגן עליה", אמר נילסון, שציין כי שר האנרגיה השוודי, מוד אולפסון, מנהל שיחות תכופות עם יצרניות המכוניות השוודיות ועם בעליהן האמריקאים. תעשיית הרכב השוודית מעסיקה 140 אלף בני אדם במדינה, אשר אוכלוסייתה עומדת על 9 מיליון נפשות. למרות זאת, ציין נילסון כי הממשלה השוודית לא מתכננת להזרים הון ישירות ליצרניות הרכב, לאחר שספרד וצרפת הכריזו בשבוע שעבר על תוכניות לתמוך בתעשיות הרכב המקומיות.



מגזר הרכב השוודי מונה כ-700 חברות, בהן יצרנית המשאיות סקאניה ויצרנית חגורות הבטיחות וכריות האוויר אוטולי. בחודשים האחרונים, בעקבות התרחבותו של המשבר הפיננסי בארה"ב ובאירופה, פוטרו אלפי עובדים בתעשיית הרכב בשל ארגון מחדש וקיצוצים. וולוו, שנמכרה לפורד ב-1999, הכריזה על כוונתה לפטר 6,000 עובדים, מהן כ-3,900 בשוודיה, מתוך 24.4 אלף עובדי החבר ברחבי העולם.



סקר שנערך בסוף השבוע בשוודיה הראה כי 70% מהתושבים תומכים בהלאמתה הזמנית של וולוו, שסבלה קשות מהירידה במכירותיה ברחבי העול ורשמה הפסד של 458 מיליון דולר ברבעון השלישי. סאאב, שנמכרה לג'נרל מוטורס בשנת 2000, ניסתה להימנע מפיטורים עד כה באמצעות קיצוצי משמרות.



דובר סאאב, אריק גירס, מסר כי ממשלת המרכז-ימין השולטת בשוודיה מתכננת להגדיל את הסובסידיות למחקר ופיתוח בתעשיית הרכב ל-450 מיליון קרונות (55 מיליון דולר) בשנה, החל מ-2009 ועד 2012. בכוונת הממשלה לנקוט בצעדים נוספים, כמו הקלות במסים לרוכשיהן של מכוניות ידידותיות לסביבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully