וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשה לאישור תביעה כייצוגית נגד ערוץ 10 בסך של 18 מיליון שקל

אופיר בר-זהר

2.12.2008 / 12:48

לפי התביעה, כאשר התקשר התובע על מנת לענות על שאלב בתוכנית, התבקש לענות קודם כל על שאלת ידע כללי אחרת



לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה אתמול בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד ערוץ 10 בסך של 18 מיליון שקל, זאת בשל הטעייה לכאורה בתוכנית "מצלצלים". התובע, ערן צלניקר, טוען באמצעות עורכי הדין רן שפירא ורפאל אלמוג ממשרד עו"ד אלמוג-שפירא, כי הערוץ מטעה את הצופים המנסים לזכות בפרסים בתוכנית "מצלצלים". בתוכנית זו מוצגות לפני הצופים חידות שונות, כמו למשל מציאת ההבדלים בין שתי תמונות. על מנת לענות על השאלה ולזכות בפרס כספי של כמה אלפי שקלים יש לבצע שיחה טלפונית בעלות של 5 שקלים.



לפי התביעה, כאשר התקשר התובע על מנת לענות על אחת השאלות שהופיעה בתוכנית התבקש לענות קודם כל על שאלת ידע כללי אחרת, שלא הופיעה על המסך, ונמסר לו כי לא ענה מספיק מהר, ולפיכך לא יוכל להשתתף במשחק על הפרס. כאשר ניסה התובע להתקשר בשנית על מנת לענות על השאלה, חזר המקרה על עצמו.



התובע טוען כי מדובר בהטעייה, מאחר שעל מסך הטלוויזיה לא מצוין כי יידרש לענות על שאלה מקדימה. בנוסף מציין התובע כי בתוכנית המקבילה המשודרת בערוץ 2, כן מופיעה הודעה לפיה מי שמתקשר על מנת להשתתף במשחק יישאל שאלה מקדימה. לפיכך מבקש התובע להורות על החזרת הסכומים שנגבו ממי שהתקשר בלי לדעת על שאלת הידע הכללי, סכום המוערך על ידו ב-18 מיליון שקל.



אבי אלקלעי, עורך התוכנית מצלצלים, מסר בתגובה: "בתחילת התוכנית משודר סרטון הדרכה המסביר לצופים שיצטרכו לענות על שאלת ידע כללי. בנוסף המנחה חוזרת על ההסבר במהלך התוכנית". אלקלעי ציין עוד כי תביעה קודמת שהוגשה בבית המשפט המחוזי בחיפה בנושא זה נדחתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully