וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבינט החברתי-כלכלי אישר את פרויקט הקו המהיר לירושלים; העלות גדלה בכ-40% לכ-6 מיליארד שקל

אבי בר-אלי

2.12.2008 / 13:48

קו הרכבת בין תל אביב לירושלים כולל סלילת מסילה כפולה שתעבור דרך נתב"ג ותגיע עד לכניסה לירושלים



פרויקט הקו המהיר לירושלים (A1) של רכבת ישראל אושרר היום בקבינט החברתי-כלכלי. זאת, לאחר שהושלמה בדיקת כדאיותו הכלכלית המחודשת בעקבות הגידול הניכר בעלותו. האישרור נדרש למרות שממילא נכלל הפרויקט בהסכם הפיתוח המאושר של חברת רכבת ישראל, וכבר מצוי היום (ברובו) לאחר השלמת הליכי המכרז.



כפי שפורסם ב-TheMarker, זינקה עלות הפרויקט ב-40% מ-4.2 מיליארד שקל לכ-6 מיליארד שקל, כאשר בדיקת הכדאיות הכלכלית הורתה על הרעה בערך הנוכחי של הפרויקט (NPV).



קו הרכבת בין תל אביב לירושלים כולל סלילת מסילה כפולה באורך של 56 קילומטר שתעבור דרך נתב"ג ומודיעין ותגיע עד לכניסה לירושלים, סמוך לבנייני האומה. זמן הנסיעה מתל אביב לירושלים מתוכנן להיות 28 דקות בלבד. מסלול הרכבת כולל מספר מנהרות שאורכן הכולל היא כ-22 קילומטר וכן גשרים באורך כולל של 7 קילומטרים.



שר התחבורה, שאול מופז, ציין כי המדובר בפרויקט בעל חשיבות אסטרטגית ולאומית ממדרגה ראשונה שיחזק את ירושלים כבירת ישראל: "הרכבת המהירה לירושלים תחבר את השפלה עם ירושלים ותאפשר לאלפי עובדים הנוסעים מידי יום לירושלים וממנה להגיע במהירות ובנוחות לבירה ולחלוף על הפקקים שבנתיבי איילון ובכניסות לירושלים", הוסיף מופז.



מרכבת ישראל נמסר בתגובה כי היא: "מברכת על החלטת הקבינט החברתי-כלכלי, לאשר את חידוש העבודות בפרויקט הקו המהיר לירושלים. בזאת מראה הקבינט על מחויבותו לחשיבות החיבור בין מרכז הארץ ועיר הבירה: חיזוק העיר ירושלים ותושביה, הורדת מספר כלי הרכב הנוסעים בכבישים, הפחתת תאונות הדרכים וזיהום האוויר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully