וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיתקית תקים מפעל לייצור תעודות הזהות החכמות של ישראל

יובל מעוז

2.12.2008 / 14:06

המנכ"ל גדעון פישמן: לפרויקט פוטנציאל לייצוא לחו"ל בעתיד


חברת , שבשליטת גדעון פישמן וזאב בלויויס, תקים מפעל להקמת תעודות הזהות החכמות היוצא לדרך. אתמול נחתם הסכם בין HP למדינה, במסגרתו תספק החברה 5 מיליון תעודות זהות אלקטרוניות חכמות במשך חמש שנים תמורת 46 שקל לתעודה. היקף הפרויקט מוערך בכ-270 מיליון שקלים לשנים הראשונות.

פיתקית, שמפעלה נמצא בקיסריה, תקים מפעל לצורך ייצור התעודות, כאשר המדינה תשלם 15 מיליון שקל ל-HP כמקדמה לצורך רכישת מכונות הייצור. פעילות הייצור מוסדרת עם החברות השותפות בפרויקט, שהן Zetes הבלגית ו-Gemalto. במסגרת המפעל החדש תגייס פיתקית כ-30 עובדים חדשים מאור עקיבא והסביבה.

גדעון פישמן, מנכ"ל פיתקית, אמר היום כי החברה תחל לפעול להקמת המפעל מיד כשהממשלה תעביר את כספי המקדמה. "אנחנו גאים מאוד על הזכייה בפרויקט. תוך תשעה חודשים מרגע שנקבל את האור הירוק אנחנו אמורים להתחיל לייצר את הכרטיסים הראשונים".

פישמן אמר כי הוא רואה בהקמת המפעל פוטנציאל לייצור גם לשוק העולמי: "החומר שממנו מייצרים את התעודות החכמות הוא פולי קרבונט, ואין הרבה חברות בעולם שיש להן את הידע לייצור כזה. יש כיום רק כ-6 חברות בעולם המייצרות תעודות מהחומר הזה, ואנחנו רואים זאת כמנוף בהמשך לייצוא לחו"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully